Andet multimedie
bentjuul 3670
Web Button Generator
Fra : Tiscali

Dato : 28-10-05 07:31

Hejsa,

kan noget anbefale en god Web Button Generator? En der kan konstruere
knapper runde, ovale, firkantet, osv. Den skal kunne generere dem i 3
states: Normal, Disabled og Pressed (måske også Move over).

/Brian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-10-05 17:04

Tiscali wrote:
> [...]
> knapper runde, ovale, firkantet, osv. Den skal kunne generere dem i 3
> states: Normal, Disabled og Pressed (måske også Move over).

http://hjemmesideskolen.dk/files/buttonst.zip

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 29-10-05 08:37

> http://hjemmesideskolen.dk/files/buttonst.zip

Jeg synes du skal overveje en ekstra gang om du vil lægge andres programmer
ud på din hjemmeside med henvisning til din hjemmeside. Det giver jo dig
uretmæssig kredit for et arbejde du ikke har udført. Programmet er desuden
shareware og derfor med visse rettigheder. Bottom Studio kan jo istedet
downloades i en noget nyere version (1.45) på http://www.interkodex.com/

PS. Men ellers tak for tippet. Programmet fungerer glimrende.

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-10-05 15:02

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Jeg synes du skal overveje en ekstra gang om du vil lægge andres
> programmer ud på din hjemmeside med henvisning til din hjemmeside.

Jeg har haft programmet i mange år, og oprindelsesadressen står da på
programmets interface.

> Det giver jo dig uretmæssig kredit for et arbejde du ikke har udført.

Det har bestemt ikke været bagtanken. Jeg beklager, hvis det er blevet
opfattet sådan. Andre kan da ellers, uden at blive anklaget for tilsvarende,
godt lægge diverse programmer til download:

http://madsenworld.dk/
http://www.tucows.com

> Programmet er desuden shareware og derfor med visse rettigheder.

Der er vel ikke noget, som hindrer folk i at registrere sig efter at have
hentet det?

> Bottom Studio kan jo istedet downloades i en noget nyere version
> (1.45) på http://www.interkodex.com/

Jeg har ikke interesseret mig for at finde en update, da jeg alligevel ikke
har brugt det i nogle år.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-10-05 09:27

> Det har bestemt ikke været bagtanken. Jeg beklager, hvis det er blevet
> opfattet sådan. Andre kan da ellers, uden at blive anklaget for
> tilsvarende,
> godt lægge diverse programmer til download:

Med dine mange gode indlæg på diverse NG er jeg slet ikke i tvivl om at du
ikke har bagtanker. Jeg bad dig heller ikke om at lade være med at lægge
andres programmer op, men blot overveje om det kunne give problemer.

> Der er vel ikke noget, som hindrer folk i at registrere sig efter at have
> hentet det?

Nope, og så koster det kun $20, hvilket ikke er meget hvis man vil bruge det
meget.

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-05 15:17

Lars Thomsen Nielsen skrev:

>Jeg synes du skal overveje en ekstra gang om du vil lægge andres programmer
>ud på din hjemmeside med henvisning til din hjemmeside. Det giver jo dig
>uretmæssig kredit for et arbejde du ikke har udført.

De fleste sharewareprogrammer tillader, at man distriburer dem,
blot man ikke tager penge for det eller på anden måde tjener
penge på det.

Det skal selvf. være i en uregistreret version og man må ikke
foretage nogen ændringer.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 30-10-05 09:30

> De fleste sharewareprogrammer tillader, at man distriburer dem,
> blot man ikke tager penge for det eller på anden måde tjener
> penge på det.

Erik linkede direkte til en zip-fil, så man kunne ikke vide at det ikke var
hans eget program, når der ikke var tilhørende tekst til. Det var måske her
jeg fandt det største "rettighedsproblem".

Ellers er jeg enig med dig.

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-05 01:54

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Erik linkede direkte til en zip-fil, så man kunne ikke vide at det
> ikke var hans eget program,

Det har jeg gjort af den enkle grund, at zippen fylder 300K, mens exen
fylder 600K. Andet er der ikke i det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 31-10-05 10:33

> Det har jeg gjort af den enkle grund, at zippen fylder 300K,
mens exen
> fylder 600K. Andet er der ikke i det.

Det jeg ser som problemet er at du linker direkte til en fil
(zip, exe, whatever). Der følger ikke en forklaring med hverken i
dit indlæg eller via det direkte link. Hvis du henviste til en
side på din egen hjemmeside med forklaring til programmet (og
gerne omkring rettigheder) og du havde et seperat download link
(til zip-filen på din egen hjemmeside), så ser jeg ingen
problemer. Med dit direkte link til filen kan brugeren ikke tro
andet end det må være dig der har lavet programmet, hvilket ikke
er tilfældet.

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-05 17:09

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> gerne omkring rettigheder) og du havde et seperat download link
> (til zip-filen på din egen hjemmeside), så ser jeg ingen

Nå, det er der, skoen trykker. Jeg har bare glemt at etablere et link til
filen på min downloadside. Det kan jeg selvfølgelig bare se at få gjort.
Indtil da har jeg ikke andre muligheder end det direkte link.

Sparker mig selv bagi.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tiscali

Dato : 31-10-05 07:29

Hejsa alle,

tak for Jeres mange input og links. Jeg tjekker dem ud (o;

/Brian