Router til BredBånd Professionel
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-05 21:52

Hejsa,

Jeg har forsøgt at sætte en Linksys BEFSR41 på en Bredbånd
Professionel fra TDC. Såvidt jeg ved er det Ethernet der kommer ud af
TDC's lille hvide modem, så burde det ikke være nok at fjerne TDC's
Efficient router og sætte Linksys'en på? Kører det ikke med DHCP?

Uanset hvad jeg prøvede fik Linksys'en ikke nogen IP-adresse, så enten
kører TDC's løsning ikke DHCP, eller også har jeg gjort noget forkert.

Nogen ideer?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Hans

Dato : 27-10-05 22:33

"René" Frej Nielsen wrote:
> [...]
>
> Uanset hvad jeg prøvede fik Linksys'en ikke nogen IP-adresse, så enten
> kører TDC's løsning ikke DHCP, eller også har jeg gjort noget forkert.

Det kommer an på hvilken version af BB Pro du har.

Prøv og find ud af hvilken ip du har her: www.myip.dk

Sæt routeren op til statisk ip i stedet for dhcp:

IP-adresse: Den ip du fik fra myip.
Gateway: Én ip-adresse lavere
Netmaske: 255.255.255.252

Dns1: 194.239.134.83
Dns2: 193.162.153.164

Ovenstående burde få dig op og køre på forbindelsen.

Hans

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-10-05 23:22

Hans <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

> Det kommer an p? hvilken version af BB Pro du har.
>
> Pr?v og find ud af hvilken ip du har her: www.myip.dk
>
> S?t routeren op til statisk ip i stedet for dhcp:
>
> IP-adresse: Den ip du fik fra myip.
> Gateway: ?n ip-adresse lavere
> Netmaske: 255.255.255.252
>
> Dns1: 194.239.134.83
> Dns2: 193.162.153.164
>
> Ovenst?ende burde f? dig op og k?re p? forbindelsen.

Det tjekker jeg lige. Jeg tænkte på at prøve med fast IP-adresse, men
kunne ikke lige gætte hvad jeg skulle sætte gateway og netmaske til.

Tak for hjælpen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas \"Chip\" Thom~

Dato : 28-10-05 07:17

Du skulle gerne have fået et IPbrev af TDC.
Der står om det er statisk eller DHCP tildelt "statisk" IP du har.

Ellers ring til support (80808065 sidst jeg lige ringede) de kan hjælpe med
det i løbet af nul komma fem.

/Thomas

Fra : OldSmurf56

Dato : 28-10-05 10:11

Snip
Snap

Har selv TDC bredbånd prof og skiftet router et par gange - du husker nok at
der går op til 2 timer før DHCP'en tildeler dig en ny (=den gamle) IP
adresse? Den skal åbenbart "fortrænge" den gamle MAC adresse.

/Jens

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-05 13:14

OldSmurf56 <OldSmurf56@hotmail.com> wrote:
> Snip
> Snap
>
> Har selv TDC bredb?nd prof og skiftet router et par gange - du husker nok at
> der g?r op til 2 timer f?r DHCP'en tildeler dig en ny (=den gamle) IP
> adresse? Den skal ?benbart "fortr?nge" den gamle MAC adresse.

Det er jo så sandt som det er sagt... Det er bestemt også et forsøg
værd. Det er irreiterende, at man ikke kan komme ind i TDC's router og
lave en release på DHCP leasen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-10-05 13:16

"Thomas \"Chip\" Thomsen" <nospam*chip@fscl.nospam.dk> wrote:
> Du skulle gerne have f?et et IPbrev af TDC.
> Der st?r om det er statisk eller DHCP tildelt "statisk" IP du har.
>
> Ellers ring til support (80808065 sidst jeg lige ringede) de kan hj?lpe med
> det i l?bet af nul komma fem.

Det må jeg prøve. Sidst spurgte jeg også om de papirer, da jeg nemlig
ville prøve med fast IP-adresse. Dengang kunne vedkommende ikke finde
dem.

--
Mvh.
René Frej Nielsen