Hvilken Mysql-version skal jeg downloade?
Fra : Jakob Munck

Dato : 27-10-05 13:15

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men jeg er i færd med at starte
op med PHP4, MySql og Appache. Men jeg er i tvivl om hvilken version af
MySql som jeg skal downloade. Jeg kører med Win XP Pro og vil helst - hvis
det fungerer - lave installationen på dette styresystem.

Men hvad skal jeg downloade?

http://downloads.mysql.com/archives.php?p=mysql-3.23

Tilsvarende er jeg også i tvivl om hvilken version af PHPAdmin, som jeg skal
bruge:

http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php

Gode råd ønskes.

v.h.
Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-05 13:26

On Thu, 27 Oct 2005 14:14:39 +0200, Jakob Munck wrote:

> [...]
> version af MySql som jeg skal downloade. Jeg kører med Win XP Pro og vil
> helst - hvis det fungerer - lave installationen på dette styresystem.

Hvorfor ikke blot hente dette: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Så får du en komplet version, hvor alt tilpasset.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-10-05 15:28

> Hvorfor ikke blot hente dette: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
>
> Så får du en komplet version, hvor alt tilpasset.
> --

Det lyder som en god idë. Hvis der er nogle ulemper ved dette, beder jeg om
at nogle fortæller det til mig, da jeg er totalt nybegynder i php-verdenen.

Jeg vil altså downloade XAMPP Windows 1.4.16.

Skal jeg både downloade "Installer [M5]", "ZIP [MD5]" og "EXE [MD5]" ?

v.h.
Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-10-05 16:27

On Thu, 27 Oct 2005 16:28:22 +0200, Jakob Munck wrote:

> Det lyder som en god idë. Hvis der er nogle ulemper ved dette, beder jeg
> om at nogle fortæller det til mig, da jeg er totalt nybegynder i
> php-verdenen.

Eneste ulempe er, at du ikke kan anvende det i produktionssammenhæng, da
tilgændelighed for en udvikler har første prioritet, når de pakker
produktet.
> Jeg vil altså downloade XAMPP Windows 1.4.16.

Jeps, har testet den på arbejdet, og alt virker som det skal.
> Skal jeg både downloade "Installer [M5]", "ZIP [MD5]" og "EXE [MD5]" ?
Nej, kun installer:
http://www.apachefriends.org/download.php?xampp-win32-1.4.16-installer.exe
Læs denne inden du går i gang:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html#522

Læs i det hele taget al information på denne side:

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-05 13:38

On 2005-10-27, Jakob Munck <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> MySql som jeg skal downloade. Jeg kører med Win XP Pro og vil helst - hvis
> det fungerer - lave installationen på dette styresystem.

Hej igen Jakob,

Jeg vil anbefale dig at hente PHP5 frem for PHP4, med mindre du vil køre
din kode i et PHP4 miljø (f.eks. pga. dit webhotel). PHP5 tilbyder en
meget bedre objektmodel, der er vigtig når din PHP kode bliver mere
avanceret.

Vedrørende MySQL er version 5.0 netop blevet udgivet til
produktionsbrug. Jeg har ikke selv erfaringer med version 5.0 endnu, så
jeg skal ikke kunne sige, hvilke problemer du kan løbe ind i med denne.
Jeg har med held kørt version 4.1 på min egen Windows og vil fraråde at
vælge versioner ældre end denne. Især 3 serien lider under mangel på
grundlæggende funktionalitet.

> Tilsvarende er jeg også i tvivl om hvilken version af PHPAdmin, som jeg skal
> bruge:
>
> http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php

Jeg vil anbefale, at du kigger på MySQL administrator[1], det er en god
grafisk klient til administration af MySQL og en del bedre end
phpMyAdmin efter min mening. Jeg er ikke specielt bekendt med hvilke
issues, der er ved valget af phpMyAdmin, men ud fra deres hjemmeside vil
jeg gætte på det bedste vil være at køre den seneste stabile udgave.

> Gode råd ønskes.

Jeg håber du fandt dem gode.

[1]: <http://dev.mysql.com/downloads/administrator/index.html>

- Jacob Atzen