At trække 2 strenge fra hinanden
Fra : Mads Madsen

Dato : 27-10-05 12:58

Hej Gruppe
Jeg har 2 strenge jeg skal have trukke fra hinanden således:

streng 1:
Ib
Peter
Peter
Peter
Rene
Grethe

Streng 2:
Ib
Peter

således at outputtet bliver:
Peter
Peter
Rene
Grethe

Håber det giver mening
Nogen der har et eksempel på det eller kan afsløre hvilken funktion
jeg skal have fat i?

Mvh Mads

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-10-05 13:17

On 2005-10-27, Mads Madsen <mazmazen@gmail.com> wrote:
> [...]
> Grethe
>
> Håber det giver mening
> Nogen der har et eksempel på det eller kan afsløre hvilken funktion

Du kan måske bruge noget a'la:

$result = substr($string1, strlen($string2));

Det virker dog kun for forholdsvis simple tilfælde, som f.eks. det du
giver ovenfor. Hvis du vil have noget, der kan håndtere mere komplekse
tilfælde findes der xdiff[1] udvidelsen.

[1]: <http://dk2.php.net/manual/en/ref.xdiff.php>

- Jacob Atzen

Fra : Andreas M.

Dato : 27-10-05 14:24

Mads Madsen wrote:
> Jeg har 2 strenge jeg skal have trukke fra hinanden således:

Er det strenge, eller arrays som indeholder strenge? For godt nok siger
du det første er tilfældet, men udfra dit eksempel virker det mere som
om det sidste er tilfældet?

--
Andreas M.

Fra : Mads Madsen

Dato : 27-10-05 14:35

Det er nok i virkeligheden arrays - oplysningen med navne er opdelt med
ny linje efter hver navn - kunne heller ikke få det første forslag
til at virke - så har du et forslag?

Mvh Mads

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-10-05 15:31

Mads Madsen wrote:
> [...]
> Grethe
>
> Håber det giver mening
> Nogen der har et eksempel på det eller kan afsløre hvilken funktion

Måske du kan bruge array_diff_assoc:
<http://dk.php.net/manual/en/function.array-diff-assoc.php>

$array1 = explode("\n", $streng1);
$array2 = explode("\n", $streng2);
$diff = array_diff_assoc($array1, $array2)

MVH Per Thomsen,
<http://www.pert.dk/>

Fra : Mads Madsen

Dato : 27-10-05 19:31

Jeg har prøvet med følgende kode:
<?php
$streng1 = file_get_contents('a.txt'); //txt-filerne indeholde navne
som beskrevet tidligere
$a = explode("\n", $streng1);
$streng2 = file_get_contents('b.txt');
$b = explode("\n", $streng2);
$diff = array_diff_assoc($a, $b)
print_r($diff);
?>

men får følgende fejlmeddelse:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
/home/sv_pokerfundk/test2/test.php on line 7

What to do?

Mvh Mads

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-10-05 21:04

Mads Madsen wrote:
> [...]
>
> men får følgende fejlmeddelse:
>
> Parse error: parse error, unexpected T_STRING in
> /home/sv_pokerfundk/test2/test.php on line 7

Sæt det semikolon der mangler sidst i linje 6.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Mads Madsen

Dato : 29-10-05 08:38

Hej igen igen
Nu virkder det næsten som jeg vil have det men... jeg vil gerne have
sådan at mine arrays kommer fra nogle filer - nedenstående er koden:

<?php
$array1 = array("a" => "peter", "peter", "peter", "peter", "ib");
$array2 = array("a" => "peter");
$result = array_diff_assoc($array1, $array2);
$c = array_count_values($result);
print_r($c);
?>

Skal bare have lavet således at oplysningerne med navnene kommer fra:
<?
$streng1 = file_get_contents('a.txt');
$streng2 = file_get_contents('b.txt');
$a = explode("\n", $streng1);
$b = explode("\n", $streng2);
?>

og så tænker jeg noget i retning af nedenstående - men det virker
ikke:

$array1 = array("a" => $a);
$array2 = array("a" => $b);

Mvh Mads