Jordslået barnevogn.
Fra : Dooz

Dato : 27-10-05 12:03

Bebses barnevogn havde her til morgen pludselig nogle kedelige jordslåede
områder. Troede ellers den stod tørt og godt =/ Men hvordan fjerner jeg det
nemmest? Det er SELVFØLGELIG på det hvide inderstof som går op og sidder
holder med sine små hænder.
Eva

Fra : Rikke & Per

Dato : 27-10-05 12:45

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> områder. Troede ellers den stod tørt og godt =/ Men hvordan fjerner jeg
> det nemmest? Det er SELVFØLGELIG på det hvide inderstof som går op og

Du kan købe et noget giftigt noget i Matas, som kan tage det. Jeg har selv
gjort det engang. Først smører man det ene på, så bliver området helt lilla
(så vidt jeg husker), men bare rolig man neutraliserer det så med det andet
i pakken. Det er noget "krads" noget så du skal nok ikke gøre det midt i
køkkenet. Desværre kan jeg ikke huske hvad det hedder, med det ved de
sikkert i Matas. En ting er helt sikkert, det virker!

Mvh Rikke

Fra : Dooz

Dato : 27-10-05 12:56

> [...]
> det midt i køkkenet. Desværre kan jeg ikke huske hvad det hedder, med det
> ved de sikkert i Matas. En ting er helt sikkert, det virker!
Ok, må tjekke med Matas så. Og du er HELT Sikker på at det lille forsvinder
igen?=) Altså, den er jo fin hvid og guldfarvet lige nu )
V.H. Eva

Fra : Cocoamum

Dato : 27-10-05 13:34

Dooz skrev:

> Ok, må tjekke med Matas så. Og du er HELT Sikker på at det lille forsvinder
> igen?=) Altså, den er jo fin hvid og guldfarvet lige nu )
> V.H. Eva

I gamle dage brugte man kærnemælk til jordslået tøj. Prøv at checke på
www.fi.dk (det er det, der i gamle dage hed Husholdningsrådet).

Nogle har også brugt atamon med held (det man sylter med). Det er farveløst.

Tine

Fra : Rikke Mors

Dato : 27-10-05 15:04

Dooz wrote:
> [...]
> nemmest? Det er SELVFØLGELIG på det hvide inderstof som går op og sidder

Hej

Jeg har selv for et stykke tid siden behandlet vores barnevogn med et
middel fra Matas. På pakken står at det er til at fjerne jorslåethed.
Det er nemt at bruge og den meget voldsomme lilla farve skal nok
forsvinde igen. Men vær opmærksom på, at du skal skylle meget grundigt
bagefter, ellers dannes der hvide striber på dit farvede stof. Striberne
ligner dem, man får på fodtøjet om vinteren af salt og dannes fordi et
af de anvendte stoffer krystalliserer igen når vandet fordamper. Så er
der ikke andet at gøre end opløse det med RIGTIG meget vand. Vores
barnevog blev efter først omgang helt fin indeni, men var så til gengæld
ikke ret køn udenpå, hvor den så var sort med hvide striber. Den er nu
blevet pæn igen.

Rikke Mors