uansvarligt?
Fra : Tina

Dato : 27-10-05 11:14

hvad gør i andre når daginstitutionerne lukker før i får fri?

Jeg har ingen bedsteforældre eller andre familiemedlemmer at trække på. Skal
til jobsamtale i en institution der lukker kl 17 hvor alle andre
institutioner heromkring også lukker incl dem mine børn går på. Problemet er
så at jeg har ½ times kørsel hjem.

Overvejer lidt at den store på snart 8 (om en måned) skal hente lillesøster
på 5 i børnehaven så de er hjemme ved 17 tiden, men så skal de jo være alene
den halve time der går inden jeg når hjem.Jeg stoler 200 procent på den
store, hun ville sagtens kunne klare det, men et eller andet sted syntes jeg
det er for uansvarligt.

Jeg er også lidt ked af at give den store så stort et ansvar, men hvad
pokker skal man gøre?

Jeg kunne jo også bare takke nej til jobbet, men jobs inden for min branche
hænger ikke just på træerne.

Hvad gør i andre?

Håber at høre nogle seriøse svar.

Mange hilsner
Tina

Fra : Cocoamum

Dato : 27-10-05 11:18

Tina skrev:
> [...]
> pokker skal man gøre?
>
> Jeg kunne jo også bare takke nej til jobbet, men jobs inden for min branche

Find en stor skolepige i omegnen - evt to, så de kan deles.

Betal dem for at hente og passe. Det er vel heller ikke hver dag, det er
dig, der lukker.

Har børnene en far?

Tine

Fra : Tina

Dato : 27-10-05 11:50

> Find en stor skolepige i omegnen - evt to, så de kan deles.
>
> Betal dem for at hente og passe. Det er vel heller ikke hver dag, det er
> [...]

Jo jeg skal lukke hver dag da det er en SFO og jeg får ene
eftermiddagsvagter.

Jeps børnene har en far der er rejsemontør

Ideen med en stor skolepige var faktisk god, hvor meget tilbyder man i løn?

Mange hilsner
Tina

Fra : Cocoamum

Dato : 27-10-05 13:01

Tina skrev:

> [...]
>
> Jeps børnene har en far der er rejsemontør
>
> Ideen med en stor skolepige var faktisk god, hvor meget tilbyder man i løn?

Min datter på 13 får snart 30 kr/time. Det er hun tilfreds med, men
nogle af hendes klassekammerater får mere. Det er vist lige i underkanten.

Tine

Fra : Tulletine

Dato : 27-10-05 11:20

Søg efter en reservebedste. Der er mange ældre som vil give deres højre
arm for at se efter dine børn 1 time eller 2 hver dag. Tal evt. med
præsten i dit område - de kender mange ældre og kan måske anbefale en.
Ellers sæt en seddel op og tro mig du vil blive kimet ned.
Held og lykke med det hele.
Kh
TulleTine

http://www.kandu.dk/

Fra : Iben Holst

Dato : 27-10-05 17:18

> [...]
> præsten i dit område - de kender mange ældre og kan måske anbefale en.
> Ellers sæt en seddel op og tro mig du vil blive kimet ned.

- eller prøv at henvende dig hos sundhedsplejersken.

I vores kommune uddanner de unge piger/drenge i at passe børn - faktisk
helt ned til spædbarnsstørrelse.
Man kan så ringe og fortælle om sine behov og krav til vedkommende der
skal passe børnene, hvorefter de ser i kartoteket og man får så et par
telefonnumre eller flere til de, de synes matcher. De forventer at man
betaler
minimum 30 kr pr. time...

Det var da værd at undersøge om din kommune også kan tilbyde en sådan
service.

Iben

Fra : Tina

Dato : 28-10-05 05:25

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betaler
> minimum 30 kr pr. time...
>
> Det var da værd at undersøge om din kommune også kan tilbyde en sådan

Ja det ville være rigtig lækkert, lyder som en virkelig god løsning.
Desværrer mener vores kommune at børnepasning er noget f..... har skabt. De
skærer ned og skærer ned, så tror bestemt ikke vi har eller får sådan noget.

Tina

Fra : Holst

Dato : 27-10-05 11:31

Tina wrote:

> hvad gør i andre når daginstitutionerne lukker før i får fri?

Man får vel nogle andre til at afhente.

> [...]
> store, hun ville sagtens kunne klare det, men et eller andet sted syntes jeg

Er det kort tid, så er det nok ok, men man kan jo ikke sikre sig med
uheld. Du kunne blive forsinket, og så kan den halve time pludselig
blive til meget mere.

> Jeg er også lidt ked af at give den store så stort et ansvar, men hvad
> pokker skal man gøre?

Finde en anden end den store til at afhente lillesøster.

> Jeg kunne jo også bare takke nej til jobbet, men jobs inden for min branche
> hænger ikke just på træerne.
>
> Hvad gør i andre?

Finder vel en lidt ældre barnepige, der kan klare opgave.

Fra : Kim

Dato : 28-10-05 07:55

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev
> hvad gør i andre når daginstitutionerne lukker før i får fri?
>
> Jeg kunne jo også bare takke nej til jobbet, men jobs inden for min
> [...]

Hej Tina.

Jeg blev alene med min datter på nu 9 år for ca 2 år siden,
da vi blev skilt. Jeg har altid arbejdet lige siden jeg gik ud af
skolen. Jeg vælger nu ikke at arbejde, simpelthen fordi jeg
hellere vil priotere tiden for min datter. Den tid du har med
børnene mens de er mindre kommer ikke tilbage og du vil
ikke fortryde. Arbejdsmarkedet er ikke gearet til enlige, selvom
over 50 % af alle forældre bliver skilt. Jeg vil gerne have deltid,
evt 25-30 timer om ugen, mselvfølgelig med suplerende dagpenge,
men regler er så forskruede at det ikke kan betale sig. Så nu venter
jeg til min datter bliver 10 ( 4 kl. ) efter sommerferien, så regner jeg
med at hun selv kan gå i skole om morgenen når jeg skal møde kl. 7.
Så er lønnen også i dag presset så langt ned at det kun kan betale
sig for mig at arbejde hvis jeg tjener over 130,- kr/timen. Det er ikke
dagpengene der er for lave, det er lønningerne efter min mening.

Mvh Kim