move_uploaded_file function not found?
Fra : Kasper Lund

Dato : 27-10-05 08:31

Hej ng

Jeg forsoeger at lave en side hvor man kan uploade filer til en bestemt
mappe med funktionen move_uploaded_file, det virker bare ikke. Jeg faar en
fejlbesked med at funktionen ikke bliver fundet, men er det en speciel
funktion man skal installere eller hvad? Jeg kÃrer PHP
5.0.5-debian-0.7~hoary1 påen ubuntu hoary installation med apache2.

Jeg har proevet at lave en fil i samme bibliotek med fopen og det virker
fint (efter at have givet 777 til alle filer, det var ikke nok med
upload biblioteket?).

Nogen der ved hvad jeg kan goere for at faa move_uploaded_file til at
virke?

fejlbeskeden ser saadan ud:

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to
move '/tmp/phpdn0LU2' to '' in /var/www/php/upload.php on line 16

og hvis jeg trykker paa [function.move-uploaded-file] faar jeg:

The requested URL /php/function.move-uploaded-file was not found on this
server.

Det sjove er at det ser ud som om den kigger i php dir'et, som er det
dir min php fil ligger i - kan det vaere problemet?

Paa forhaand tak for hjaelpen - og undskyld de manglende danske
bogstaver..

/Kasper

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-10-05 09:58

Kasper Lund wrote:

> Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to
> move '/tmp/phpdn0LU2' to '' in /var/www/php/upload.php on line 16
^^^^^^
Prøver du at flytte filen til et tomt sted ?

Det kunne tyde på du mangler et destination-dir til filen.

--
Benny Nissen

Fra : Kasper Lund

Dato : 27-10-05 10:11

On 2005-10-27, Kasper Lund <kasper@server.home> wrote:

Hej igen, jeg har fundet fejlen, der var fejl i koden :(.

Undskyld for evt. tid i har spildt.

/Kasper