De-aktivere F5
Fra : Fedtmule

Dato : 26-10-05 19:02

Hej NG.

Hermed et kort og præcist spørgsmål:

Hvordan de-aktiverer jeg F5?

Problemet er, at jeg vil undgå at brugeren kan reloade med F5, så
den udfyldte formular IKKE bliver sendt igen. Formularen er i et
popupvindue uden browser-ikoner...

\\Fedtmule

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-10-05 19:18

On 2005-10-26, Fedtmule <jean@ifritidenFJERN.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Hermed et kort og præcist spørgsmål:
>
> Hvordan de-aktiverer jeg F5?

Det kan du ikke.

> Problemet er, at jeg vil undgå at brugeren kan reloade med F5, så den
> udfyldte formular IKKE bliver sendt igen. Formularen er i et
> popupvindue uden browser-ikoner...

Det løses bedre ved at sende brugeren videre til en anden side med en
HTTP 302'er.

- Jacob Atzen

Fra : Fedtmule

Dato : 26-10-05 20:35

Jacob Atzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> On 2005-10-26, Fedtmule <jean@ifritidenFJERN.dk> wrote:
>
> Det løses bedre ved at sende brugeren videre til en anden side med en
> HTTP 302'er.

Hmmm - så *avanceret* behøver det nu heller ikke at være, ellers tak.

Fra : Troels Hansen

Dato : 26-10-05 20:38

Fedtmule wrote:

> Hmmm - så *avanceret* behøver det nu heller ikke at være, ellers tak.

Sæt en session når brugeren har submittet formen, og tjek om den er sat
inden du submitter.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-10-05 21:11

On 2005-10-26, Fedtmule <jean@ifritidenFJERN.dk> wrote:

> Hmmm - så *avanceret* behøver det nu heller ikke at være, ellers tak.

Det er såmænd ikke specielt avanceret og er den anbefalede måde at gøre
det på. På den måde undgår man også dobbelt submit's hvis brugeren
navigerer frem og tilbage mellem siderne via frem og tilbage knapper /
genvejstaster.

Du kaster bare følgende afsted i slutningen af det script, der modtager
formularen:

header('Location: http://my.domain.com/path/to/my/script.php');

- Jacob Atzen