se stamtavle på nettet
Fra : Thomas Larsen

Dato : 26-10-05 17:10

hejsa...

er der nogensteder på nettet man kan se stamtavle på sin hund. jeg har en
stamtavle på min golden retriever fra dansk kennel klub. kan man slå den op
og se flere oplysninger end der står på selve stamtavle kortet jeg har fået
med på hunden ?

Mvh Thomas L.

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-10-05 18:14

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op
> og se flere oplysninger end der står på selve stamtavle kortet jeg har

Hej Thomas
Prøv her:
http://www.raceinfo.dk/golden/

Hilsen Vibeke, lab.ejer siden 1966

Fra : Thomas Larsen

Dato : 26-10-05 21:01

> Hej Thomas
> Prøv her:
> http://www.raceinfo.dk/golden/
>
> Hilsen Vibeke, lab.ejer siden 1966

Mange tak for det

Mvh
Thomas Larsen

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 26-10-05 18:20

> [...]
> op og se flere oplysninger end der står på selve stamtavle kortet jeg har

Ja, du kan gå ind på www.raceinfo.dk Det er en database over golden med
oplysninger om især sundhed. Der kan du indtaste hundens reg.nr. og så for
du stamtavle frem, og ved at trykke på hundene i stamtavlen for du
oplysninger frem om de forskellige hunde (hvor mange afkom, halv- og
hel-søskende) og derfra kan du gå ind og se f.eks. HD-resultater på hundene
og deres afkom.

Absolut en informativ side, som alle som vil avle burde bruge meget tid på
(altså tjecke familien til ens hunde).

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : x Vuf x

Dato : 31-10-05 09:24

On Wed, 26 Oct 2005 18:09:36 +0200, "Thomas Larsen" wrote:

> [...]
>og se flere oplysninger end der står på selve stamtavle kortet jeg har fået

Nej, men du kan hos DKK købe dig en 8-leddet stambog.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-11-05 15:50

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men du kan hos DKK købe dig en 8-leddet stambog.
>

> --
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Hej Sonja
Hvorfor svarer du uden at have læst de øvrige svar?
Faktisk fik spørgeren to svar, begge med henvisning til en hjemmeside med
netop de oplysninger han søgte. Så jo, der findes sådanne oplysninger på
nettet for Goldens.
Hilsen Vibeke

Fra : x Vuf x

Dato : 31-10-05 20:13

On Tue, 1 Nov 2005 15:49:52 +0100, "Battlefield´s" wrote:
> [...]

>netop de oplysninger han søgte. Så jo, der findes sådanne oplysninger på

Det er da meget godt, men er det et krav at man læser hele tråden,
før man svarer efter egen viden og overbevisning?

Fra : Battlefield´s

Dato : 01-11-05 20:21

> [...]
>

> --
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Næh, nej, men det er da lidt usmart at svare modsat af hvad andre allerede
har svaret, så må man efter min mening hellere lade være med at svare.
Hilsen Vibeke