Computerbilspil til 4-5 årig ?
Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-05 13:31

Nogen ideer ?

Jeg hygger mig indimellem med en gang McRai rally og det er lidt for
avanceret for sønnike, så jeg leder efter et simpelt arcade style bilspil
til pc han kan magte (med min hjælp). Det skal gerne kunne styres med et
logitech rat og under windows xp.

Jeg har set reklamer for bla. det gamle lego racers (og stunt rally) men er
der andre gode ideer i den simple ende.
(de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Fra : Peter [AGHL]

Dato : 26-10-05 14:02

Anders Majland wrote:

> Jeg har set reklamer for bla. det gamle lego racers (og stunt rally) men er
> der andre gode ideer i den simple ende.
> (de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Lego Racers 2 skulle køre med XP - svjh
Jeg kan ikke huske om den første version har været oppe at vende på
den nye PC

Ungerne har brugt utallige timer sammen med Wacky Wheels
http://www.3drealms.com/wacky/

Det er noget bedaget
Men underholdningsværdien er stor :)

PS Jeg ved ikke om du kan få dit rat til at virke med WW

- Peter

Fra : Dopedog

Dato : 26-10-05 16:47

> [...]

den nye PC

Ungerne har brugt utallige timer sammen med Wacky Wheels

SHIT det er jo klassikeren over dem alle ! DAMN jeg brugte mange timer på
det spil i mine unge dage

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-10-05 17:04

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> SHIT det er jo klassikeren over dem alle ! DAMN jeg brugte mange timer på
> det spil i mine unge dage

SYSTEM REQUIREMENTS

a.. 386 Computer
b.. 4 meg of memory
c.. 4.0 meg of Hard Drive Space (for shareware)
d.. 6.9 meg of Hard Drive Space (for registered)
Ja det er lidt anderledes i dag :)

/Kenneth Iversen

Fra : GB

Dato : 26-10-05 18:12

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
meddelelsen news:435f772c$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Nogen ideer ?

Carmageddon (muharhar!) :^)

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Karsten Jørgensen

Dato : 26-10-05 18:26

Min 5 årige elsker world of warcraft, det har lært ham at tælle til >100
samt simpel addition.
Tillige en del engelske udtryk.
Til gengæld tror jeg man selv skal spille det før ungen rigtig falder i.

karsten
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:435f772c$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : preben nielsen

Dato : 26-10-05 18:32

"Karsten Jørgensen" <aknot@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til >100 samt simpel addition.
> Tillige en del engelske udtryk.
> Til gengæld tror jeg man selv skal spille det før ungen rigtig

Nu er der jo ikke så mange biler i WoW, såh...................

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Karsten Jørgensen

Dato : 27-10-05 07:12

Ups nej, tak for korrektionen:)

Fra : Ivar

Dato : 26-10-05 18:46

Anders Majland skrev:

> Jeg har set reklamer for bla. det gamle lego racers (og stunt rally) men er
> der andre gode ideer i den simple ende.

Jeg vil helt klart anbefale Lego Racers og Lego Stunt Rally.
Til en på 4-5 er de alle tiders.

> (de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Jeg skiftede for noget tid siden min søns Win98-computer ud
med en XP-maskine. Det gav mange problemer med småbørns-spil.
Det bedste til børn under ca. 7 år er faktisk en Win98-computer.

De to ovennævnte spil fungerer dog begge både på Win98 og XP.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du med Outlook Express mangler:
yEnc, XFace/Face, automatisk synkronisering mm.

Fra : Søren Mors

Dato : 26-10-05 19:14

Anders Majland wrote:
> [...]
> der andre gode ideer i den simple ende.
> (de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Vi har Lego racers. Jeg (33 år) syntes det er temmeligt svært at styre,
og min søn på 5 år kan da slet ikke.

Søren Mors

Fra : Ivar

Dato : 26-10-05 19:18

Søren Mors skrev:

> Vi har Lego racers. Jeg (33 år) syntes det er temmeligt svært at styre, og
> min søn på 5 år kan da slet ikke.

Hmm, da min søn var 5, havde han efter nogle spil, ingen problemer
i at vinde alle spil i Lego Racers.

Ivar Magnusson

--
Prøv den gratis MesNews, hvis du er træt af Outlook Express'
langsomelige snurren med hardisken.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-10-05 19:27

"Søren Mors" wrote

> Vi har Lego racers. Jeg (33 år) syntes det er temmeligt svært at styre, og
> min søn på 5 år kan da slet ikke.

Det kommer an på hvor flydende spillet kører
Knægtene har ikke haft de store problemer med det

(Jeg kan slet ikke)

- Peter

Fra : Dan

Dato : 26-10-05 22:12

Hvad med Crazy Taxi?

Jeg har også set i GAME-butikken her i Århus en kompilation af elendige
gamle spil a la Euro Racer, men for mindre børn kunne de være ok.

Hilsen

Dan

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-10-05 08:59

> [...]
> er der andre gode ideer i den simple ende.
> (de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Hva med F1 2001? Der kan spillet hjælpe med at bremse/styre.

Stef

Fra : Anders Majland

Dato : 27-10-05 13:34

> Jeg har set reklamer for bla. det gamle lego racers (og stunt rally) men
> er der andre gode ideer i den simple ende.
> (de gamle lego spil er vist også skrevet for win98)

Tak for forslagene - Wacky Wheels er downloadet i shareware og jeg har lige
bestilt lego racers 1+2 og drome racers & stunt rally (17,3euro plus porto,
der maks blive 10euro). Så er nogen af dem godt nok på tysk men der er
ligemeget for gameplayet

Mvh
Anders Majland

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-11-05 22:17

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4360c92e$0$8867$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
porto,
> der maks blive 10euro). Så er nogen af dem godt nok på tysk men der er

Du KUNNE også købe en bil til ungen? Det skulle være så sundt med frisk
luft.

Jeg har købt en motorcykel til mine tvillinger (lige blevet 2 år), men det
med at holde balancen, er ikke helt på plads endnu, så nu er jeg ved at
bygge sidevogn på den ud af en cykeltrailer. Så får de frisk luft og masser
af motion, i stedet for at sidde om lumre foran en skærm.

Mvh.
Claus Rittig

Fra : Anders Majland

Dato : 05-11-05 10:17

> Du KUNNE også købe en bil til ungen? Det skulle være så sundt med frisk
> luft.

Hehe - De er et stort hit når han få lov at leje en elbil (F.eks ved ishuset
ved borgvold i viborg), men vi har ikke rigtigt noget sted hvor han vil
kunne køre på dem. En ujævn græsplæne er ikke så egnet. Men har da fået lov
at køre lidt havetraktor. Han kan godt styre den men ikke nå kopling eller
bremse - Så det giver også mig motion at løbe ved siden af for at kunne
gribe ind

Jeg har ofte kigget på
http://cgi.ebay.de/PEG-PEREGO-Desert-Tenere-12v-NEW_W0QQitemZ6010924895QQcategoryZ19022QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
men den egner sig stadig kun til fast underlag. Så han må "nøjes" med at
ræse rundt i haven på cykel (han har smidt støttehjulene)

> Jeg har købt en motorcykel til mine tvillinger (lige blevet 2 år)

Hold da op - er de allerede 2år. Ja tiden går stærkt ..

> [...]
> masser
> af motion, i stedet for at sidde om lumre foran en skærm.

Jeg er bestemt ikke bange for at Thomas ikke får motion nok. I børnehaven
går hele dagen med fuld fart hvor deres gocarts er et af stor hitene. Og han
får også regelmæssigt lov til at få cyklen med derned.

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-11-05 17:25

> [...]
> ved borgvold i viborg), men vi har ikke rigtigt noget sted hvor han vil
> kunne køre på dem. En ujævn græsplæne er ikke så egnet.

Nej, det er tit et problem at el-tingene ikke kan køre på en græsplæne, og
hvor hulen skal man så køre med skidtet?

> Hold da op - er de allerede 2år. Ja tiden går stærkt ..

Jep, det gør den. Snart har jeg nok tid til at komme lidt ud på motorcykel
igen
(Gerne sammen med ungerne)
Var der ikke noget med at du havde monteret børnesæde?

> [...]
han
> får også regelmæssigt lov til at få cyklen med derned.

Nåh, nej. Det var nu heller ikke sådan ment, det var mere - man kan tids nok
give dem nogle uheldige vaner. Men det får de nu nok alligevel, når de er
vores børn

Rittig

Fra : Anders Majland

Dato : 05-11-05 22:33

> Jep, det gør den. Snart har jeg nok tid til at komme lidt ud på motorcykel
> igen
> (Gerne sammen med ungerne)
> Var der ikke noget med at du havde monteret børnesæde?

Jo - et tysk stamatakis http://www.stamatakis.net/

De tyske regler er noget mere firkantede end de "vattede" danske. Der skal
børn under 7år sidde i en barnestol og der skal være fodhvilere de kan nå.
Desuden er der hjelmpligt. Thomas var 3,5 da jeg købte sædet (dvs jeg sendte
ham i byen med svigermor da Kok mc havde sat deres rest ned til halvpris).
På de første ture havde han bare en cykelhjelm på men han har fået en
fullface hjelm. De længste ture vi har været på er 1/2 times kørsel - jeg
bruger den mest til at hente ham i børnehaven. Vi har "kun" en bil og den
bruger min kone og der er trods alt 3km opad pakke fra børnehaven og det har
jeg ikke lyst til at cykle med ham bagpå - og der kører en del lastbiltrafik
så han får ikke lov selv at cykle der endnu (heller ikke ifølge med mig)

> Nåh, nej. Det var nu heller ikke sådan ment, det var mere - man kan tids
> nok
> give dem nogle uheldige vaner.

Enig - og alt med måde. Han har fået en speciel børne trackball hvor kuglen
er støre end en billiard kugle, og den er noget nemmere at bruge end en mus.
Han har bla. et rasmus klump og et pippi spil som han indimellem får lov
til at sidde ved. Det er trods alt mindre passivt end bare at se tegnefilm

> Men det får de nu nok alligevel, når de er
> vores børn

Nej da

Men det kan måske nok blive svært at sætte grænser. Så det ikke bare ender i
"Du skal gøre som far siger - ikke som han gør. Ikke altid nemt at være et
godt eksempel.

Idag overhørte han en diskussion om hastighed og klippekort og jeg sagde
vist noget med at jeg ofte kørte lidt for stærkt. Senere kom spørgsmålet.
"Far, kører du altid for stærkt ?". Og han er ved at have helt styr på de
fleste alm. færdselsregler og han kommenterer det hvis jeg overtræder nogen.
Såsom blinkende "din fart" skilte, Skære sving over fuldt optrukne linier
osv ...

Fra : Name

Dato : 14-11-05 22:13

hvis det nu ikke lige er ude vejr...Så vil jeg anbefale eye toy.
Vores dreng var 4½ da han fik det. Her bruger de det motoriske samtidig med
at hjernecellene kommer i omdrejning. han er i dag 6 år og spiller stadig.
kan godt anbefale eye-toy 2 som b.l.a. indeholder et rigtig spændende
dektektiv spil...

mv
Lillchen

Fra : Anders Majland

Dato : 14-11-05 23:00

> [...]
> porto, der maks blive 10euro). Så er nogen af dem godt nok på tysk men der

Og umiddelbart er den oprindelige Lego Racers det bedste til hans
størrelse - Det minder utrolig meget om wacky wheels. På de letteste baner
kan han selv klare den, mens vi på de sværere baner hjælpes af. Dvs han
betjener rattet og jeg gas, bremse og add-ons. På den måde er vi kommet
igennem til 3. level (Og jeg kan ikke køre meget bedre selv

Når man kører 2 mod hinanden er der desværre ingen computere kørere med. og
så er det lige tamt nok. meget af det sjove kommer af at smide olie, bomber
mm

Vi tog lige en time før vi lavede aftensmad idag og han akcepterer at vi
sætter et minutur inden vi starter spillet (og må så kun kører banen færdig
når den beeper ....

/A