hvilke udbyder
Fra : kristina

Dato : 25-10-05 18:44

Hej hvilke udbyder kan man bruge hvis man vil have adsl via en DHCP
serve & fast ip?

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-10-05 19:44

kristina <kristina@mail.dk> skrev 2005-10-25:
> Hej hvilke udbyder kan man bruge hvis man vil have adsl via en DHCP
> serve & fast ip?

Alle? Det kommer lidt an på præsist hvad du mener med det og hvorfor du
egentligt vil have det.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : andy

Dato : 25-10-05 20:54

Martin Schultz skrev:

> Alle? Det kommer lidt an på præsist hvad du mener med det og hvorfor du
> egentligt vil have det.
>
> Martin

Det er fordi jeg i nærmeste fremtid skal flytte, & i den forbindelse vil
jeg flytte udbyder. vi skal til kolding.
jeg skal bruge DHCP da jeg skal køre med en linux server & den er mest
glad for DHCP. Eventul hvis i kan henvise til en side hvor jeg kan se
alle udbyder så kan jeg selv se om de har de krav jeg stiller.
& så skal det selfølig være rimligt stabilt.

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-10-05 21:10

andy <andy@mail.dk> skrev 2005-10-25:

> [...]
> alle udbyder så kan jeg selv se om de har de krav jeg stiller.
> & så skal det selfølig være rimligt stabilt.

Jeg tror ikke at der er en guide med oversigt over det tekniske.
Telestyrelsen har en oversigt over landdækkende oversigt med priser. Så
kan du tjekke udbyderenes egen hjemmeside omkring det tekniske.

Jeg tror pt. ikke jeg kender en landsdækkende udbyder hvis linie ikke i
sidste enede er termineret i ethernet med DHCP. Spørgsmålet er bare om
det kommer fra et modem eller router eller andet.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 27-10-05 07:33

On Tue, 25 Oct 2005 21:53:42 +0200, andy <andy@mail.dk> wrote:

>Det er fordi jeg i nærmeste fremtid skal flytte, & i den forbindelse vil
>jeg flytte udbyder. vi skal til kolding.

De tre landsdækkende udbydere er i øjeblikket TDC, Tele2 og Cybercity.
Telia Stofas ADSL kan vist ikke fås i Kolding.
Jeg ved ikke om der findes nogle lokale initiativer i Kolding.

/Jarlskov

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-10-05 09:20

On Thu, 27 Oct 2005 08:33:12 +0200, Lasse Jarlskov wrote:

> De tre landsdækkende udbydere er i øjeblikket TDC, Tele2 og Cybercity.
> Telia Stofas ADSL kan vist ikke fås i Kolding. Jeg ved ikke om der findes
> nogle lokale initiativer i Kolding.

www.clearwire ser ud til at etablere sig i Kolding på et tidspunkt.

Hvad med TreFor? Har de mon ikke nogle fiber-planer?

/Henning

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-10-05 09:21

Henning Wangerin <sslug@hpc.dk> writes:

>Hvad med TreFor? Har de mon ikke nogle fiber-planer?

Hvaeh... har du kigget på deres hjemmeside for nylig?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-10-05 10:29

On Thu, 27 Oct 2005 08:21:24 +0000, Klaus Ellegaard wrote:

> Hvaeh... har du kigget på deres hjemmeside for nylig?

Nøh, men de fleste andre el-selskaber roder da med diverse tiltag, så
det var blot et kvalificeret gæt.

Jeg har heller ingen anelse om hvorvidt Kolding har deres eget elselskab
eller de er dækker af TreFor.

/Henning

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-10-05 12:51

On Thu, 27 Oct 2005 11:29:24 +0200, Henning Wangerin <sslug@hpc.dk>
wrote:

>Nøh, [...] det var blot et kvalificeret gæt.
>Jeg har heller ingen anelse om [...]

Nej, det er også usportslig optræden af Klaus ligefrem at foreslå at
bringe fakta ind i diskussionen.

Det får man jo ingen gode diskussioner ud af - det er meget sjovere at
forsøge at gætte hvad der mon står på de hjemmesider, man ikke gider
at gå ind på.

/Jarlskov

Fra : Henning Wangerin

Dato : 28-10-05 14:35

On Fri, 28 Oct 2005 13:50:39 +0200, Lasse Jarlskov wrote:

> Nej, det er også usportslig optræden af Klaus ligefrem at foreslå at
> bringe fakta ind i diskussionen.

Ja ik

> Det får man jo ingen gode diskussioner ud af - det er meget sjovere at
> forsøge at gætte hvad der mon står på de hjemmesider, man ikke gider
> at gå ind på.

Der står såmen ikke meget mere end hos mit egen el-selskab - at de
graver og snart begynder at lukker kunde ind

- men måske en konkret henvendelse kan give mere oplysninger.

/Henning

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-10-05 17:29

kristina <kristina@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hej hvilke udbyder kan man bruge hvis man vil have adsl via en DHCP
> serve & fast ip?

Øhh alle, sådan da.

Jeg kan ikke lige huske om alle ADSL udbydere tilbyder fast IP-adresse, men
de fleste større gør. Og alle udbyderne tildeler den faste IP-adresse via
DHCP server.

--
Bjarke Andersen

Fra : kristina

Dato : 27-10-05 22:04

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> de fleste større gør. Og alle udbyderne tildeler den faste IP-adresse via

jeg mener ikke at cyercity gør. Det er hvist via opkaldsforbindelse ppoe.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-10-05 09:48

kristina <kristina@mail.dk> skrev 2005-10-27:

> jeg mener ikke at cyercity gør. Det er hvist via opkaldsforbindelse ppoe.

Det udstyr hos CC man slutter sit udstyr til er ethernet med DHCP.
Routeren kører PPPoA til centralen.

Sådan fungere de fleste ADSL linier. Hvad man får kommer an på
terminerings udstyret der kan være diverse former for modemer.

Martin
med mindre andet er angivet.