Fejl i databaseforbindelse
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 18:42

Hej.

Jeg har tilrettet lidt på html.dk's tutorial om databaseforbindelser, men
får en "generel fejl".

Jeg kan bare ikke finde fejlen herunder. Kan i finde den?

<%
Option Explicit

Dim strAccessDB
Dim adoForbindelse
Dim strForbindelse

' Definerer adressen på databasen
strAccessDB = "/../../database/CMS.mdb"

' ADODB connection objektet / definer forbindelsen.
Set adoForbindelse = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
StrForbindelse = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath(strAccessDB)

' Åben databaseforbindelsen.
adoForbindelse.Open strForbindelse
%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-10-05 16:23

On Tue, 25 Oct 2005 19:42:03 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

>Jeg har tilrettet lidt på html.dk's tutorial om databaseforbindelser, men
>får en "generel fejl".

Kan du ikke specificere lidt mere: Fejlkode? Henvises der til en
linie? Etc.

>Jeg kan bare ikke finde fejlen herunder. Kan i finde den?

Næh - men kunne måske mistænke din strForbindelse, hvis du bruger en
nyere version Access end 97 ...

Good luck,
Jørn

--