Andet multimedie
InDesign: Hvordan får man tekst til at kør~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 25-10-05 15:46

Hej!

Jeg har lavet en side med noget grafik og tekst på en InDesign-side
(InDesign 2.0.1)

Så vil jeg gerne køre tekstog grafik ned i størrelse, så det ikke fylder så
meget på en side.
Jeg har grupperet alt tekst og grafik.

Hvordan får man tekstens font-størrelse til at følge med ned i størrelsen ?
Altså sådan at den følger med ned og bliver formindsket i samme forhold som
grafikken

Mange hilsner fra
Carsten
cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk

Fra : RoJo

Dato : 25-10-05 16:52

On 25/10/05 16:46, in article
435e4546$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk, " Carsten"
<junkerfjern_det_hele_i_parantesen@info.dk> wrote:

> [...]
> Altså sådan at den følger med ned og bliver formindsket i samme forhold som

Hej Carsten

Du ophæver grupperingen. Med det hele markeret trykker du på "E" og skalerer
ned.

Mvh RoJo

Fra : :-\) Carsten

Dato : 28-10-05 12:51

1000 tak.

Der virker med at trykke E... men hvorfor ?

Hilsen
Carsten

Fra : RoJo

Dato : 29-10-05 07:36

On 28/10/05 13:51, in article
436210be$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk, " Carsten"
<junkerfjern_det_hele_i_parantesen@info.dk> wrote:

> 1000 tak.
>
> Der virker med at trykke E... men hvorfor ?
>
> Hilsen
> Carsten

Ved ikke helt hvad du nu vil have svar på?

Det gør det fordi E tranformerer det valgte. Det er nok den genvej jeg
bruger mest I mit arbejde. (Du kan self. også finde den ude I
værktøjsmenuen).

Mvh RoJo