FlerbrugerLogin med ASP / Mysql
Fra : flemming henriksen

Dato : 25-10-05 14:58

Hej Gruppe

Efter søgning på nettet uden det store held prøver jeg her.
Jeg mangler et script til et flerbruger login system med en Mysql database.

Jeg har fundet et på
http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&tech_id=1&id=2045 som
tilsyneladende ikke virker.
Jeg får en fejlmeddelse på en linje hvor der ikke står noget.

Jeg har lagt det hele på www.soegaard-henriksen.dk både scripter,
fejlmeddelser, selve loginsiderne samt password til login.

Jeg har dyrket hjemmesideskolens eksempel med PHP og Mysql som virker, men
vil gerne lave det i ASP.
Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe eventuelt med et færdigt
script.

På forhånd tak.

Flemming

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 25-10-05 16:07

Hej Flemming

Jeg kan umidlebart ikke lige gennemskue hvad der er galt, men hvis du får en
fejlmeddelse på en tom linje, var det måske en idé at prøve at fjerne den
linie, som iøvrigt ikke plejer at være der ? Et forsøg værd...

> Jeg får en fejlmeddelse på en linje hvor der ikke står noget.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : flemming henriksen

Dato : 25-10-05 17:12

"Jon Rasmussen" <jon@swim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlmeddelse på en tom linje, var det måske en idé at prøve at fjerne den
> linie, som iøvrigt ikke plejer at være der ? Et forsøg værd...

Jeg har givet det et forsøg uden held?
Som det er nu har jeg udeladt den tomme linje og rettet i scriptet.

Fra : NoMoreSpam

Dato : 26-10-05 14:47

> Jeg har givet det et forsøg uden held?
> Som det er nu har jeg udeladt den tomme linje og rettet i scriptet.

Din:
16 DB_FORBINDSTRENG = "driver={MySQL};server=localhost;uid=[mit bruger
id];pwd=[mit password];database=[mit databasenavn]"
17 strConn = DB_FORBINDSTRENG
18 set conn=server.createobject("adodb.connection")
19 conn.Open strConn

Min:
Dim conn
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=db;UID=bruge
r;PWD=kode;"
conn.Open

strConn og DB_FORBINDSTRENG er den samme, har du husket at fjerne de
firkantede [parenteser],
når du laver den rigtige connection streng. ?? Har du B-One som provider ??
Iøvrigt er din kode temmelig
rodet at se på, det kan skrives meget klarere.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : flemming henriksen

Dato : 26-10-05 19:50

"NoMoreSpam" <nowhere@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> firkantede [parenteser],
> når du laver den rigtige connection streng. ?? Har du B-One som provider
Jeg ikke [parenteser] i det rigtige script.
Jeg har B-One som provider. Er det et problem??

> Iøvrigt er din kode temmelig
> rodet at se på, det kan skrives meget klarere.
Jeg er ny i ASP, og scriptet er et jeg har hentet som beskrevet tidligere.
Jeg har "rodet" lidt med andre script i ASP som virker, men mangler nu selve
loginscriptet og kan bare ikke få det til at du.
Håber at nogle kan se fejlen eller kan hjælpe med et mere overskueligt
script. Der virker selvsagt.

Hilsen Flemming

Fra : NoMoreSpam

Dato : 26-10-05 21:18

> [...]
> loginscriptet og kan bare ikke få det til at du.
> Håber at nogle kan se fejlen eller kan hjælpe med et mere overskueligt

Du laver en side hvor du har en form, inden for denne form har du to felter
f. eks. MedlemNr og Kode og en submit knap. Action kan være en ny side
der indeholder dette:

' Erklæringer
Dim conn, strKriterie, rst, strSQL
Dim Medlemnr, Kode
' Hent oplysninger og læg i variabler
Medlemnr = Trim(replace(Request.Form ("Medlemnr"),"'","''"))
Kode = Trim(replace(Request.Form ("Kode"),"'","''"))
' Lav et recordset
Set rst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

' I stedet for at skrive connection string på hver side bruger
' jeg en include fil der indeholder connection string

%>
<!-- Connection -->
<!--#include file="inc/connect.asp" -->
<%
strSQL = "SELECT * FROM tblMedlem "
strSQL = strSQL & "WHERE [tblMedlem].[Medlemnr]='" & MedlemNr & "' "
strSQL = strSQL & "And [tblMedlem].[Kode]='" & Kode & "';"

' Hvis du udskriver SQL strengen har du en hjælp til fejlfinding

response.write strSQL & "<br>"
set rst = Conn.Execute (strSQL)
' Hvis recordsettet er tomt er der IKKE fundet en bruger med det
' medlemsnr og kodeord
if rst.bof and rst.eof then
session("LoggetInd") = false
else
session("LoggetInd") = true
end if
rst.close
set rst = nothing
conn.close
set conn = nothing
' Nu kan du lave en redirect afhængig af om Session("LoggetInd") er true
' eller false.

Hvis det er total tågesnak vil jeg anbefale dig at læse en bog om ASP.

Fra : flemming henriksen

Dato : 29-10-05 08:18

> [...]
> ' eller false.
>
> Hvis det er total tågesnak vil jeg anbefale dig at læse en bog om ASP.
Lidt tågesnak er det, men hvor om alting er så fik jeg mit første script til
at virke, og kan komme videre.
Jeg fik ryddet lidt op i det og fandt en lille stavefejl.

Men tak for at du gav dig tid.

Flemming