usb spare skinne vil ikke slukke mere???
Fra : palle bo

Dato : 24-10-05 21:04

hej gruppe
min usb spare skinne vil ikke slukke mere,
kun hvis jeg tager usb stikket ud af maskinen og sidder det i, igen hvad kan
det være den har ellers altid virket??

Fra : Martin

Dato : 25-10-05 00:22

"palle bo" <palle@bo_e-mail.dk> wrote in message
hvad kan det være den har ellers altid virket??

Den er gået i stykker....
Vh Martin

Fra : ----OR----

Dato : 25-10-05 01:49

"palle bo" <palle@bo_e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
> min usb spare skinne vil ikke slukke mere,
> kun hvis jeg tager usb stikket ud af maskinen og sidder det i, igen hvad
> kan det være den har ellers altid virket??
Relæet hænger. Min fik den fejl efter 1 uge. Billigt lort.

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 25-10-05 11:13

palle bo skrev:

>min usb spare skinne vil ikke slukke mere,
>kun hvis jeg tager usb stikket ud af maskinen og sidder det i, igen hvad kan
>det være den har ellers altid virket??

Det samme skete for min skinne. Jeg købte så en ny men oplevede samme
fejl.

Da du kan få den til at afbryde ved at tage USB stikket ud af
computeren, kunne det godt tyde på at skinnen er okay.

Måske løber der en lille hvilestrøm og det er det der gør at den
ikke vil afbryde.

Jeg oplevede en periode på flere måneder hvor at den nye skinne
overhovedet ikke ville slå fra. Jeg lod den sidde alligevel og
pludselig kom den i tanke om at den godt ville virke alligevel.

Om problemet stammer fra strømforsyningen eller bundkortet ved jeg
ikke, men det stammer ikke nødvendigvis fra selve strømspareskinnen.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-05 11:52

Jørgen Lyng <nospam@zpost4660.dk> wrote:

>Jeg oplevede en periode på flere måneder hvor at den nye skinne
>overhovedet ikke ville slå fra. Jeg lod den sidde alligevel og
>pludselig kom den i tanke om at den godt ville virke alligevel.

Strømskinnen styres af spændingen på USB-porten idet det forventes at
USB-porten er uden spænding når computeren er lukket ned...

Men den slags styres af ACPI-systemet og det er en kompliceret affære
der ikke altid fungerer helt som man forestiller sig.

På de fleste af mine maskiner kan man faktisk via BIOS bestemme om
USB-portene skal være med eller uden strøm, når maskinen er lukket ned.

<mlr>

Fra : Verner Sommer

Dato : 26-10-05 20:47

palle bo <palle@bo_e-mail.dk> skrev:
>hej gruppe
>min usb spare skinne vil ikke slukke mere,
> [...]

Jeg har oplevet det samme med begge mine skinner. Fejlen blev
fjernet ved at hive stikkene til tilbehøret ud og sætte dem i
igen. Jeg har oplevet fejlen 4-5 gange på 2 år, og fundet ud af
at det er strømforsyningen til mine højtalere der blokerer usb
skinnen, så den ikke vil slukke.

Mvh Verner