lave en meningsmåling...
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 08-06-01 10:29

Hej NG

Jeg er igang med at lave en meningsmåling hvor folk kan vælge et punkt fra
en liste. ex
Hvilken film er fedest
o Gladiator
o The Matrix
o Cirkeline
[ Submit ]

Men så var det jeg tænkte, var det ikke smartest om man gemmer meningerne i
et excel-regneark, da der jo er automatisk adderingsfunktion. Men
spørgsmålet er så bare. Hvordan gør jeg det(hvis det er muligt)? Opretter
forbindelse til Excel og gemmer / henter data.

--
Venlig Hilsen Henrik

http://www.geekcode.com
GIT/GMU$ d S: a--- C++ !U !P L !E W+++ N+ O-- K? w++++ O- M@
V? !PS !PE Y PGP t 5+ X++ R- tv+ b+ DI++ D+ G e- h! r++ y++

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-06-01 12:04

Henrik Hejbøl Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Men så var det jeg tænkte, var det ikke smartest om man gemmer meningerne i
> et excel-regneark, da der jo er automatisk adderingsfunktion.

Saa vidt jeg ved kan man ikke gemme dirrekte i excel fra ASP, men du kan
sikkert programmere en control der kan goere det. Det virker dog omstaendigt,
da du lige saa godt kan gemme det i en database.

Med SQL kan du ogsaa sagtens summere data dirrekte ud i en query, saa jeg kan
ikke rigtigt se nogen fordel i at bruge Excel.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 08-06-01 12:42

> Med SQL kan du ogsaa sagtens summere data dirrekte ud i en query

Hvordan det? Er jeg ikke nødt til at hente dataene først fra databasen,
lægge 1 til og sætte dem tilbage igen

\Henrik

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-06-01 13:18

> Hvordan det? Er jeg ikke nødt til at hente dataene først fra databasen,
> lægge 1 til og sætte dem tilbage igen

Nej, du kan lave noget i denne stil:

UPDATE Votes SET Vote = [vote]+1 WHERE Opinion='Gladiator';
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Rene Jensen

Dato : 29-08-01 22:36

> et excel-regneark, da der jo er automatisk adderingsfunktion. Men
> spørgsmålet er så bare. Hvordan gør jeg det(hvis det er muligt)? Opretter
> forbindelse til Excel og gemmer / henter data.

Fandt du nogensinde ud af hvordan man gemme data i excel?

René Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne