Nedsat download hastighed
Fra : Peter

Dato : 24-10-05 12:58

Davs i gruppen

Har i en periode haft en kraftig nedsættelse af min download hastighed ca.
75%, og har hekset med problemet uden held.
I aftes fandt jeg så fejlen, og blev et stor spørgsmålstegn.
Host Mapping /Nat var slået til i min Speedstream 2601 router. Da den blev
slået fra var der igen fuld download.

Kan det virkeligt være grunden, eller er routeren defekt?

PeterB

Fra : StoneWare

Dato : 24-10-05 15:32

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> slået fra var der igen fuld download.
>
> Kan det virkeligt være grunden, eller er routeren defekt?

Nu skriver du intet om din hastighed, men 2601 er IKKE god til hastigheder
over 1Mbit...............har selv måtte udskifte min efter jeg skiftede fra
512 til 2048

Fra : Peter

Dato : 24-10-05 18:06

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> Nu skriver du intet om din hastighed, men 2601 er IKKE god til hastigheder
> over 1Mbit...............har selv måtte udskifte min efter jeg skiftede
> fra 512 til 2048

TDC NetExpress 2048/128.

PeterB

Fra : Hans

Dato : 24-10-05 18:23

Peter wrote:
> "StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> TDC NetExpress 2048/128.

Det kan den ikke magte. Det er og bliver en skodrouter.

Hans

Fra : StoneWare

Dato : 25-10-05 13:26

> "StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> TDC NetExpress 2048/128.

Hans har ret.............det er en lorte router....... køb en ny......de
koster ikke en bondegård !

Fra : Nikolaj Riis Josephs~

Dato : 27-10-05 18:09

> Hans har ret.............det er en lorte router....... køb en ny......de
> koster ikke en bondegård !
Ja, den virker ikke ordenligt ved høje hastigeder...
Hvis det er en router du har lejet af TDC og du også har tdc fastnet telefon
kan du bare ringe og
bestille en anden hos dem (fx. en Linksys) det kræver dog vist nok at du
skifter fra PPPoE protokol som netexpress kører til DHCP. Hvilket i praksis
betyder at
din internetregning vil blive faktureret på din fastnet regning i fremtiden.

Mvh
Nikolaj

Fra : Brian Lund

Dato : 25-10-05 15:55

> [...]
> slået fra var der igen fuld download.
>
> Kan det virkeligt være grunden, eller er routeren defekt?

Hvis det hjælper at lukke nogen porte (slå NAT fra) kunne det tyde på at der
er "nogen" der henter fra dig! - Eks. hacker/trojan eller noget i den
stil...

Brian