årets campingtrækker ??
Fra : Hans Jensen

Dato : 23-10-05 20:21

Nogen der har bud på årets campingtræker ?

mener at det afgøres på lørdag, men måske før !

Mvh Hans

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 24-10-05 08:32

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har bud på årets campingtræker ?
>
> mener at det afgøres på lørdag, men måske før !
>
> Mvh Hans

Det er dælme svært at afgøre - det kommer jo helt an på hvilke
krav man stiller og hvilke ting man ligger vægt på

Så vidt jeg husker, så er Suzuki Grand Vitara "nomineret" - den var
jeg ude og prøve i sidste uge (ny vogn - uden campingvogn) og efter
den prøvetur ville jeg ALDRIG nogensinde finde på at nominere den
til noget som helst - ud over den mest opreklamerede 4x4 i lang tid
- men igen, det er jo smag og behag

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : svum

Dato : 24-10-05 12:45

> [...]
> den prøvetur ville jeg ALDRIG nogensinde finde på at nominere den
> til noget som helst - ud over den mest opreklamerede 4x4 i lang tid

Da jeg selv overvejer en sådan kunne det være rart at vide hvad du synes der
er galt?
Har endnu ikke selv været ude på prøvetur.

mvh Kim

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-10-05 20:02

"svum" <svum@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg selv overvejer en sådan kunne det være rart at vide hvad du synes
> der er galt?
> Har endnu ikke selv været ude på prøvetur.
>
> mvh Kim

Hej Kim

Der var mange ting - og jeg er måske vanskelig, men ting som motorstøj ved
omdrejninger over 3-4000rpm var direkte generende at høre på

Armlænets placering i forhold til gearstang

Instrumenternes placering i nogle dybe "rør" - man skal i hvertfald ikke
være
ret høj for at man skal bukke sig for at se hele ur-skiven (speedo+omdrejn.)

Ratbetjeningen af radio'en - hvem i alverden har behov for at skifte imellem
AM/MW/LW ?? derimod har jeg mere behov for at skifte imellem CD/Radio
- det kan den bare ikke.............men skifte AM/MW/LW, jo, jo - det kan
den

Faste stationer kan den heller ikke skifte imellem - kun søge efter den
næste
station i FM-båndet

Faktisk er det kun Volume op/ned som virker efter hensigten

Dørene virker ledløse og jeg frygter at "mærke" dem efter et par år

Den knirker fra undervognen ved terrænkørsel

+ meget mere

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
Toyota Previa 2.4i - som IKKE bliver skiftet ud med Suzuki

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-05 08:32

Brian S Jensen wrote:

> Instrumenternes placering i nogle dybe "rør" - man skal i hvertfald
> ikke være
> ret høj for at man skal bukke sig for at se hele ur-skiven
> (speedo+omdrejn.)

Det er i det hele taget en klar fordel ikke at være ret høj hvis man skal
køre i denne bil - jeg klassificerede den i gruppen af hobbit-biler.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 15:54

Har netop været ude og prøvekører den nye Vitara. Sikke skuffelse.
Er helt enig, den dur ikke som campingtrækker, men det skyldtes efter
min mening at det er en benzinudgave (140HK).
Kører selv i en Vitara 2,0 TD fra 2005 (den gl. model) og der er
der ingen problemer med at trække campingvognen.
Så vent til næste år hvor dieselen kommer på gaden med 129 hk og
et meget højt drejningsmoment og en rigtig god evne til at trække helt
nede fra 17-1800 omdrejninger.
Den bør kunne blive til et bud som årets campingtrækker.

Mvh
Steen K

Fra : Hans Jensen

Dato : 24-10-05 16:04

Jeg har prøvet både den gamle og den nye grand vitara, og føj hvor den gamle
erstiv og kedelig at køre i

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 16:26

Den gamle er jo mere en "rigtig" terrænbil i modsætning til de nye "landevejs" biler.
Derfor er den mere stiv i det, men vi er utrolig glad for bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 00:46

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har bud på årets campingtræker ?
>
> mener at det afgøres på lørdag, men måske før !
>
> Mvh Hans

Nu er den jo ikke nomineret men den nye corolla Verso/ sportsvan med 2,2 D4d
med 177 Hk og 400Nm må da være en suvreræn trækker også er prisen kun
ca 185000 plus moms, hvis den så ellers kunne få en højere påhængsvægt end
de 1450kg som 2,0D4D max kan opvejes til så banker den da de fleste
konkurrenter af banen.
MVH
Jens

Fra : Steen Larsen

Dato : 25-10-05 05:15

Jens wrote:
> [...]
> prisen kun ca 185000 plus moms, hvis den så ellers kunne få en højere
> påhængsvægt end de 1450kg som 2,0D4D max kan opvejes til så banker

Hej Jens

Nu er det sådan at åres campingtrækker skal være en familiebil og så vil
Corolla Verso 2,2 diesel koste 429.582 kr. nok mere end de fleste vil
ofre, og så er den kun godkent til 1100 kg standart det tyder på at den
ikke er nogen serlig god campingtrækker.

Jeg mener ikke at man skal begynde at opveje da man så går på komprimi
med bla. evnen til at sætte igang på stigning.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-05 08:34

Steen Larsen wrote:

> Jeg mener ikke at man skal begynde at opveje da man så går på komprimi
> med bla. evnen til at sætte igang på stigning.

Med 177 HK/400 Nm er det næppe problemet.

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-10-05 08:49

> Med 177 HK/400 Nm er det næppe problemet.

Nu er det ikke bare motorkraft der er afgørende for om man kan opveje, der
er også forhold som transmision og undervogn.

Mvh AJH

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-05 09:23

Allan Hansen wrote:

> Nu er det ikke bare motorkraft der er afgørende for om man kan
> opveje, der er også forhold som transmision og undervogn.

Når du nu citerer som du gør, kunne det måske antyde, at du ikke helt har
læst, hvad jeg svarede på.
Jeg forholdt mig alene til det jeg citerede: Evnen til at igangsætte på en
stigning. Og det må være en endog meget speciel gearing/transmission, der
skulle medføre at det med de specs. ville være et problem at starte op ad
bakke.

vh
Jan¨

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-10-05 11:59

> [...]
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 5/9/2005) knipserier kan findes på

Nu uddybede/understøttede jeg også kun dit indlæg med at gøre opmærksom på
at det nok var andre steder at der ville opstå et problem .

Der kunne være sparet i kr på dele af gearkasse for at få en attraktiv pris
på bilen.
Ligeledes kan der også være dele i undervogn der gør at den ikke kan holde
til den ekstra belastning i at opveje med x antal kg, eller kølerdimitioner
ikke er store nok.

At motoren burde være stærk nok er der vist ingen tvivl om.

Mvh AJH

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-05 12:06

Allan Hansen wrote:

> Nu uddybede/understøttede jeg også kun dit indlæg med at gøre
> opmærksom på at det nok var andre steder at der ville opstå et
> problem .

Ok - så er vi helt enige

vh

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 27-10-05 16:33

Hans Jensen <ask@me.dk> skrev i

> Nogen der har bud på årets campingtræker ?

På BFA står der en nomineret Skoda Octavia med tekst i forruden: "årets
campingtrækker". Jeg ved bare ikke, hvor smart jeg synes den er som
campingtrækker, for den har ikke noget træk på!

> mener at det afgøres på lørdag, men måske før !

Jeg mener også, at det er på lørdag.

--
Venlig hilsen
Ida M. Kiefer