"simpel?" IP beskyttelse
Fra : Alexander P.

Dato : 23-10-05 19:26

Hej NG,

Jeg har siddet og tænkt lidt, da jeg har en hjemmeside (
www.halsa.1go.dk ) hvor vi kun er 2 styk der skal være admin og
derfor har jeg valgt at lave det via. IP.. men jeg syntes tit jeg
hører folk snakke om "SIMPEL IP beskyttelse" hvordan ka den være
simpel? det er vel bare hvad det er?... eller tager jeg fejl?..
den nuværende kode jeg anvender (som jeg selv har lavet ;D) er
følgende:

<?PHP
#Hvad er brugerens ip?
$user_ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$admin_ip = "123.123.123.123";

#Hvis brugerens ip ikke er admin ip:
if ($your_ip != $real_ip1){

echo (Du ka ikke se siden da du ikke er admin!);
die();
}
#hvis brugerens ip var admins ip, skrives siden herunder:
?>

nogen forslag til forbedringer?
desuden, er der fordele og ulemper ved at anvende IP beskyttelse?
- Udover det er besværligt hvis man er mange der skal være Admin.

-/Ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-10-05 05:18

Alexander P. wrote:

> nogen forslag til forbedringer?
> desuden, er der fordele og ulemper ved at anvende IP beskyttelse?
> - Udover det er besværligt hvis man er mange der skal være Admin.

Hvis du har mulighed for at bruge en .htaccess fil (altså på en
Apache-server) vil det være den letteste løsning for dig.

Noget med Deny from all og Allow from {ip-adresser}

--
Benny Nissen

Fra : Alexander P.

Dato : 24-10-05 11:45

okay, den løsning havde jeg dog ikke tænkt over, men så vidt jeg
husker har jeg ikke adgang til .htacces (da man jo ikke kan forvente
det helt store til de gratis-webhostings firma'er ;D)

Men, er der nogen der sidder inde med nogle ulemper ved
IP-beskyttelse?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-10-05 12:20

Alexander P. expressed precisely :
> Men, er der nogen der sidder inde med nogle ulemper ved
> IP-beskyttelse?

Alle der bruger din computer kan komme ind. Hvis du har gæster på din
ADSL linie (legale eller illegale) kan de også komme ind.

Du kan ikke tilgå administrationen andre steder fra end din
registrerede PC (f.eks. fra biblioteket).

Fra : Alexander P.

Dato : 24-10-05 22:09

> Alle der bruger din computer kan komme ind. Hvis du har gæster på din
> ADSL linie (legale eller illegale) kan de også komme ind.
- Ja jeg har bemærket min far kan komme ind, da han jo logisk nok har
samme IP, men jeg ignorrer det da, det er så useriøst, at det er
ligemeget (og desuden stoler jeg meget på mit net så regner ikke med så
mange illegale :b)

> Du kan ikke tilgå administrationen andre steder fra end din
> registrerede PC (f.eks. fra biblioteket).
- dette problem har jeg også bemærket, som er ret trist, men det er sq
ikke så ofte jeg har brug for de funktioner jeg har, så gider ikke gøre
noget ved det :P

- Nå men hvis det var alt, så vil jeg sige tak for hjælpen :)