Vender hele tiden tilbage til forsiden
Fra : Martin Jensen

Dato : 23-10-05 16:16

Hey

Jeg er lige blevet færdig med min hjemmeside, men jeg har fået et lille
problem, som jeg bliver nød til at have lidt hjælp med

Jeg har lavet en forside med en del knapper, når jeg trykker på en knap,
starter der en ny side.... men trykker jeg efterfølgende på en ny knap, ser
man for siden i 0.5 sek. inden den næste knap funktion kommer frem.

Er der en venlig fyr/kvinde der kan fortælle mig hvad jeg har gjordt galt.

Mvh
Martin (www.fisdan.dk)

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 08:10

"Martin Jensen" <fisdan@fisdan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man for siden i 0.5 sek. inden den næste knap funktion kommer frem.
>
> Er der en venlig fyr/kvinde der kan fortælle mig hvad jeg har gjordt galt.

Du er nok lige nødt til at komme med lidt flere oplysninger - det er umuligt
at vurdere hvad der er galt pba. det du har skrevet.

Er siden lavet udelukkende i flash?
Åbner du i et nyt eller det eksisterende vindue?
Hvilken kommando har du på knapperne?

Upload evt. din .fla så vi kan se den.

/JS

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-10-05 16:31

Hey igen

Til alle knapperne har jeg lavet en ny swf fil, dvs. alle knapperne har en
actonscript = on realise... load movie *.swf

Hele siden er udelukket lavet i flash, dvs ca 40 swf filer som er sat sammen
som et pudslespil.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 24-10-05 16:49

Martin Jensen <fisdan@fisdan.dk> wrote:

> [...]
> actonscript = on realise... load movie *.swf
>
> Hele siden er udelukket lavet i flash, dvs ca 40 swf filer som er sat sammen

40 .swf-filer lyder voldsomt til så simpelt et site! Vil det sige at
f.eks. "Motorcykler" er én fil og de to undersider er to separate filer?
De forskellige .swf-filer loader du ind i en "hoved-swf" som indeholder
"Forside"?

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-10-05 18:36

Hej igen

Tak for det hurtige svar.
Jep du har ret, inde bag motorcykler er der 2 *.swf filer er ydligere flere
filer osv. en swf-fil for hver mc osv.
Øh... er det forkert?

Mvh
Martin

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 25-10-05 15:40

> [...]

> Tak for det hurtige svar.
> Jep du har ret, inde bag motorcykler er der 2 *.swf filer er ydligere flere

Ideen med at bruge loadMovie er at man kan vente med at hente "tungt"
indhold ind til brugeren ønsker at se det.
Man kan også loade jpg-billeder ind og derved gøre det nemt at opdatere
billederne.
I dit tilfælde er der dog ikke tale om "tungt" indhold og tilsyneladende
heller ikke load af jpg's så du gør det bare mere besværligt for dig
selv med alle de filer at holde styr på.
Siden kunne sagtens laves i én .swf-fil!
Denne kunne så deles op i scener og/eller movieclips evt. kombineret med
loadMovie.

Hvis du lægger et link på siden til din .fla-fil så ser jeg på den.

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-05 07:58

> [...]

Ja, det er bestemt ikke en hensigtsmæssig metode du der har anvendt - og det
er sandsynligvis også derfor du hele tiden ser din forside, da den jo ligger
i baggrunden som hovedfil og de andre så loader oven på denne - dvs. når du
unloader en og loader en anden vil der kommer et kort overlap hvor du kan se
den bagvedliggende side.

Du kunne have lavet det hele meget, meget nemmere ved at lave det i en fil,
og så styre menupunkterne i din tidslinie, så knapperne indeholdt ex. vis
"gotoAndPlay("mc1");" i stedet for.

/JS

Fra : vangobbel

Dato : 25-10-05 09:17

> [...]

> man for siden i 0.5 sek. inden den næste knap funktion kommer frem.

> Er der en venlig fyr/kvinde der kan fortælle mig hvad jeg har gjordt galt.

Har du et stop(); i sidste frame på dine underside fla?