Søges: Security torx skruetrækker
Fra : Søren Friis

Dato : 23-10-05 13:37

Hej!

Jeg er den glade ejer af en Thinkpad T40p, hvor jeg skal skifte miniPCI
kortet.
For at skille bæstet ad, skal jeg fjerne 3 security torx skruer (også
kaldet tamper-proof torx). De minder om alm. torx skruer, men har en tap
i midten.
Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?

Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Mvh Søren Friis

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-10-05 13:42

Biltema har dem: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=80422

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Søren Friis

Dato : 23-10-05 13:50

> Biltema har dem: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=80422

Tak, men det ser ikke ud som om Biltema leverer pr postordre, og jeg har
ikke lige mulighed for at tage til Næstved.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-10-05 03:48

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
> Biltema har dem: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=80422

Nu ved jeg godt at problemet er løst, men jeg ejer dette sæt fra Biltema:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=212&iItemId=76362

Til prisen må jeg sige at jeg er overrasket over holdbarheden på disse bits,
jeg har knoklet med dem og de har ikke så meget som givet sig et twist,
de er sgu mere holdbare end jeg troede til den pris
(købte dem af nød og håbede kun på at de kun holde til 10-20 skruer,
men jeg blev da pænt positivt overrasket).

Mvh
Benjamin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-05 10:18

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i

> [...]
> (købte dem af nød og håbede kun på at de kun holde til 10-20 skruer,
> men jeg blev da pænt positivt overrasket).

Jeg har også dette sæt, og første gang jeg brugte een af de gaffellignende
bits knækkede den desværre.

Jeg har ellers mange gode ting fra biltema...

Claus

Fra : Hauge

Dato : 23-10-05 14:04

Hejsa
Søren Friis wrote:
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?

Hvis du har en lokal Jem & Fix, så har de et bitsæt i en rød plastæske, den
indeholder også 6-8 forskellige torx-sec. bits, koster omkring 100 kr., så
får du også små 100 andre underlige bits med.
Et ret godt sæt.

Mvh Hauge

Fra : JJ

Dato : 23-10-05 14:12

"Søren Friis" <soren@_REMOVE_friis.mail.dk> wrote in message
> [...]
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?
>
> Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

For et halv år siden købte jeg et set bit's ved jem og fix der denne type
bit's ogse var med i.

JJ

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 23-10-05 14:27

Søren Friis wrote:
> [...]
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?
>
> Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

alternativt forsigtig fjerne tappen med et lille bor?
mvh Erik

Fra : Repzak

Dato : 23-10-05 16:52

> alternativt forsigtig fjerne tappen med et lille bor?

Sidst jeg skulle skille en lader af og det iøvrigt lorte sæt fra jem og fix
ikke kunne bruges da skruerne sad 3 cm nede i et hul hvor bit holderen ikke
kunne komme ned :(, blev jeg så irriteteret jeg tog en lille defekt
skruetrækker der lige kunne gå i, og drejede til i håb om jeg kunne skrue
dem om... men tappen knækkede af og jeg kunne bruge min alm torx skrue
trækker....

* sættet i jem og fix er ok hvis man kun skal bruge dem en gang i året....
men kvaliteten af bittene er simpeltenhen for dårlig.. det er vel noget emd
materialet og så hærdningen...

Kasper

Fra : Moller

Dato : 23-10-05 16:55

Repzak wrote:

> [...]
> men kvaliteten af bittene er simpeltenhen for dårlig.. det er vel noget emd

   Yeps, bit er ikke bare bits ;) der er engangs bits ala JemOgFix,
HaraldNyborg, silvan osv.. og så er der de dyre bit som bare holder :(
prisforskellen er bare ekstrem.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hauge

Dato : 23-10-05 17:08

Repzak wrote:
> Sidst jeg skulle skille en lader af og det iøvrigt lorte sæt fra jem
> og fix ikke kunne bruges da skruerne sad 3 cm nede i et hul hvor bit
> holderen ikke kunne komme ned :(

Det er vel ikke bittenes skyld? Selv en bit til 200 kr. vil ikke kunne klare
det problem..

> , blev jeg så irriteteret jeg tog en
> lille defekt skruetrækker der lige kunne gå i, og drejede til i håb
> om jeg kunne skrue dem om... men tappen knækkede af og jeg kunne
> bruge min alm torx skrue trækker....

Juhu, det var jo en forklaring der måske kunne bruges, men der er ikke mange
laptop's der har skruer siddende 3 cm. inde i et hul..

> * sættet i jem og fix er ok hvis man kun skal bruge dem en gang i
> året.... men kvaliteten af bittene er simpeltenhen for dårlig.. det
> er vel noget emd materialet og så hærdningen...

Ja eller brugeren, jeg har aldrig haft problemer med dem, men ok, jeg har
heller ikke 10 tommelfingre ;)
Men jo, der er meget forskel på at skulle bruge en bit prof., eller bare i
ny og næ, men at kalde det lort, siger mest om brugeren.

/Hauge

Fra : Repzak

Dato : 23-10-05 18:40

> [...]
> Men jo, der er meget forskel på at skulle bruge en bit prof., eller bare i
> ny og næ, men at kalde det lort, siger mest om brugeren.

Det vil jeg ikke sige, jeg har aldrig flækket en ordenlig bit, men de andre
kan ikke holde hvis der skal tages lidt ved... og det er ikke pga de kammer
over, for så er enten skruen ædelagt eller man har valgt forkert bitz, men
det er ikke tilfældet her!

Kasper

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 23-10-05 20:57

<klip>

> Ja eller brugeren, jeg har aldrig haft problemer med dem, men ok,
> jeg har heller ikke 10 tommelfingre ;)

Så har du nok kun brugt dem til mindre ting, prøv uden forboring at
køre eks. nogle 6x120mm spunskruer i hårdt træ med dine Jem &
Fix-bits, så finder du hurtigt ud af hvorfor de er billige

Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Ole Geisler -

Dato : 23-10-05 21:14

On Sun, 23 Oct 2005 21:57:12 +0200, "O. Skjold \(Odense 5260\)"
<skjold.nospam@c.dk> wrote:

>Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj

Jaja. Men Haugen går ind for lort.

Men sådan er der så meget.
kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.

Fra : Max

Dato : 23-10-05 21:45

Hej

> Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj

Ja, men en pro kan lave et fint stykke arbejde med elendigt værktøj.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 24-10-05 11:12

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:435bf54b$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej

> Ja, men en pro kan lave et fint stykke arbejde med elendigt værktøj.

men han kan også lave et elendigt arbejde med et fint stykke
værktøj

/Jakob

Fra : Max

Dato : 24-10-05 12:14

Hej Jakob

> men han kan også lave et elendigt arbejde med et fint stykke
> værktøj

Nej, så er han jo ikke pro, men en klamphugger.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 25-10-05 09:47

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:435cc1da$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Jakob

> Nej, så er han jo ikke pro, men en klamphugger.

Hvis han lever af at lave arbejdet er han professionel.
Hvis han laver noget klamp er han klamphugger.
Hvis han lever af det og laver noget klamp er han
professionel klamphugger.

I øvrigt foretrækker jeg ordet klytværker, fordi det
læner sig meget op ad ordet håndværker, men beskriver
det udførte arbejde langt bedre
Har et meget fint eksempel i frisk erindring

/Jakob

Fra : Hauge

Dato : 23-10-05 21:42

O. Skjold (Odense 5260) wrote:
> Så har du nok kun brugt dem til mindre ting, prøv uden forboring at
> køre eks. nogle 6x120mm spunskruer i hårdt træ med dine Jem &
> Fix-bits, så finder du hurtigt ud af hvorfor de er billige

Ok, så kan du da ikke finde ud af at bruge dem, for her virker de ganske
fint, også til 6x110mm

> Det der adskiller en pro fra en klamphugger er valget af værktøj

Nej, det der adskiller en pro fra en klamphugger, er evnerne, ikke valget af
værktøj..
Hvis man har evnerne, kan man bruge alt værktøj, er man en der kun kan bryge
pro-værktøj, er man et fjols.

/Hauge

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-10-05 21:55

Hauge wrote:
> Hvis man har evnerne, kan man bruge alt værktøj, er man en der kun kan bryge
> pro-værktøj, er man et fjols.

Dvs. at du godt ville kunne pille en fast-rustet skrue ud af en
motorblok ved hjælp af en 10kr's skruetrækker fra Søsterne Grenes?

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 5000 indlæg.

Fra : Hauge

Dato : 23-10-05 22:10

Hans Joergensen wrote:
> Dvs. at du godt ville kunne pille en fast-rustet skrue ud af en
> motorblok ved hjælp af en 10kr's skruetrækker fra Søsterne Grenes?

Kan du med en til 100 kr. fra et andet sted? Og hvem snakker om en
skruetrækker fra Greenes, aeh det er måske dit foretrukne?!

/Hauge

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-10-05 22:13

Hauge wrote:
> Kan du med en til 100 kr. fra et andet sted? Og hvem snakker om en
> skruetrækker fra Greenes, aeh det er måske dit foretrukne?!

Well, der er betydeligt større chance for at
mærkevare/kvalitetsværktøj holder til at blive brugt end for at
noget billigt bras holder til det. Og det er altså et fact.

Der er jo også forskel på en boremaskine til 100kr og en til 700kr
ikke?

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : Martin

Dato : 24-10-05 15:30

Hej
Hans Joergensen wrote:
> Der er jo også forskel på en boremaskine til 100kr og en til 700kr
> ikke?

Ja, navnet og prisen.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-10-05 15:51

Martin wrote:
> Hej
>
> Ja, navnet og prisen.

"indkøbsoplevelsen"...

/carsten

Fra : Gitte og Claus

Dato : 24-10-05 16:26

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> wrote in message
> Hej
>
> Ja, navnet og prisen.
>
> Mvh
> Martin
en anden forskel er en god tur i biffen eller i byen.

men er den til 700,- 7 gange så god som den til 100,-

It has removed 987 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : jama

Dato : 24-10-05 18:06

"Gitte og Claus" <sdfg@h.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> wrote in message

> en anden forskel er en god tur i biffen eller i byen.
>
> men er den til 700,- 7 gange så god som den til 100,-

Jeg må desværre give dem der er til Hem og Fix ret.
De folk jeg kender er til Aldi ting Min bilrep.siger går lortet istykker
så køber jeg noget ny,at rep.værktøj koster en formue.Så heller
billigt og tit.
mvh. jama

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-10-05 17:02

Martin wrote:
> Ja, navnet og prisen.

Ja, og holdbarheden på fx. lejet til patronen.. og der _ER_ fanme en
forskel.

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Søren Friis

Dato : 23-10-05 18:19

Søren Friis wrote:
> [...]
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?
>
> Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Mit problem er løst. Det viste sig at tappen ikke var særlig høj, så man
kunne lige akkurat få fat med en alm. torx skruetrækker.

Tak for alle svarene!

/SF

Fra : Max

Dato : 23-10-05 19:23

Hej

> Mit problem er løst. Det viste sig at tappen ikke var særlig høj, så man
> kunne lige akkurat få fat med en alm. torx skruetrækker.

Fint at du fik dit problem løst, men jeg kan anbefale at man anskaffer
sig et godt sæt med alle former for bit til, f.eks. C&K nr. 4826D, så er
man godt hjulpet resten af livet.

Husk forøvrigt også at har man ikke lige en Torx der passer, ja så er de
lavet så man kan bruge en unbraco sekskant nøgle istedet.

Mvh Max

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 23-10-05 20:16

Søren Friis <soren@_REMOVE_friis.mail.dk> writes:

> [...]
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?
>
> Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Stik mig en mail - bor i 2920.

Kai

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 24-10-05 20:42

Søren Friis wrote:
> [...]
> Hvor køber man sådan en skruetrækker eller et passende bitsæt?
>
> Er der evt nogen i nærheden af 2860 Søborg der kan låne mig værktøjet?

Hvorfor krydsposter du?
Jeg modtager den i 4 grupper.
mvh Erik