gammelt fiskehjul
Fra : Finn

Dato : 23-10-05 09:22

jeg har fået et gammeltfiskehjul - som jeg gerne vil vide lidt mere om,
det er fremstillet af træ, med hjulfod, linestyrer mm i messing - linen er
ret tyk, og virker som om den er behandlet med viks
der står desværre ingenting på hjulet.

jeg har lagt 2 billeder i dk.binaer

mvh

Finn

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-10-05 09:57

Finn wrote:

> [...]
> det er fremstillet af træ, med hjulfod, linestyrer mm i messing - linen er
> ret tyk, og virker som om den er behandlet med viks

Jeg kan ikke se dine billeder, den news-udbyder som jeg anvender fører
ikke de binære grupper.

Men ud fra beskrivelsen vil jeg gætte på, at det er et meget gammelt
fluehjul, med en voksbehandlet silke-flueline, og alt efter stand og
udførelse, så er det nok rimmelig værdifuldt, der findes nemlig folk som
samler på den slags...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Finn

Dato : 24-10-05 10:09

> [...]
> fluehjul, med en voksbehandlet silke-flueline, og alt efter stand og
> udførelse, så er det nok rimmelig værdifuldt, der findes nemlig folk som

jeg samler nu også selv på fiskehjul - har bare ikke set et så gammel som
det før - ikke fordi jeg ved hvor gammelt det er, men det er i hvertfald
betydeligt ældre end de Ambassadeur hjul jeg ellers har på hylden...

nogen der har et gær på hvor meget det kan være værd ?

Finn

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-10-05 12:23

"Finn" <finn@kkmateriel.dk> wrote in message
> [...]
> det er fremstillet af træ, med hjulfod, linestyrer mm i messing - linen er
> ret tyk, og virker som om den er behandlet med viks

Hej Finn.

Herligt gammelt hjul. pas du godt på det, det er penge værd.
Du kan evt. kontakte Dansk Grejsamler Klub for yderligere oplysninger, der
må næsten være nogen der ved hvad det er for et hjul du har der.
Du kan finde yderligere oplysninger her:
http://www.ulnits.dk/grej/frame329.htm

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Finn

Dato : 25-10-05 20:30

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> må næsten være nogen der ved hvad det er for et hjul du har der.
> Du kan finde yderligere oplysninger her:

ja, det virker som kram selv om det har mange år på bagen - glæder mig til
at få fat i nogen som kan fortælle mere om dets historie

mvh

Finn

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-10-05 10:21

Finn skrev:
> ja, det virker som kram selv om det har mange år på bagen - glæder
> mig til at få fat i nogen som kan fortælle mere om dets historie

Sæt nu ikke forventninger for højt. Jeg har
set mahognihjul med messingfittings solgt for
omkring 400,00 kr i engelsk TV. Det vigtigeste er
tilsyneladende navnet/fabrikatet på hjulet.

Peter Schrøder