PHP 5.0.5 / MySQL 4.1
Fra : Claus Nielsen

Dato : 22-10-05 17:29

Hej NG,

Jeg sidder og prøver at få MySQL til at virke under PHP.

Jeg har læst adskellige guider (bla. php.net/mysql), men kan ikke få det til
at virke. MySQL filen er også version 5.0.5... Jeg har også tilføjet PHPRC -
"C:\PHP\" og extention dir mappen er "C:\PHP\ext\"

Filen ligger på den placering som kan ses nedenstående, men alligevel vil
den ikke starte?? Nogen der har en ide? Det er en W2K server.

Event Type: Information
Event Source: Application Popup
Event Category: None
Event ID: 26
Date: 22-10-2005
Time: 18:25:00
User: N/A
Computer: TESTWEB
Application popup: Warning : PHP Startup: Unable to load dynamic library
'C:\PHP\ext\php_pdo_mysql.dll' - The specified module could not be found.

Håber nogen kan hjælpe

Claus

Fra : Kasper Johansen

Dato : 22-10-05 18:02

"Claus Nielsen" <claus@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Filen ligger på den placering som kan ses nedenstående, men alligevel vil
> den ikke starte?? Nogen der har en ide? Det er en W2K server.

Under Windows skal du vidst placere "libmysql.dll" under dit system32
(sansynligvis "c:/windows/system32"). Jeg mener nok det er "libmysql.dll"
der skal derind, men er ikke sikker.

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Claus Nielsen

Dato : 23-10-05 20:22

Hej,

Nu ligger libmysql.dll både i mappen med den anden mysql dll fil, samt i
system32 mappen..

Den kommer med samme fejl i min eventlog. Det er meget underligt...

Claus

Fra : Poul Hansen

Dato : 24-10-05 13:15

Kan ikke umiddelbart give dig en løsning. Jo - og dog een.
Benyt Mysql < 4.1. Ellers se Mysql-manualen (23.3 tror jeg det
er). Skulle kunne lade sig gøre, hvis man benytter
OLD_PASSWORD.Har nemlig selv siddet og bøvlet med det.
Der er ændret i authenticationen i Mysql fra ver. 4.1. Giver
også problemer med PhpMyAdmin - såvidt jeg kan se.
Dog - jeg har ikke selv fået sat det op (endnu) - men
irriterende - har kostet noget arbejde.

Poul