Access/Excel og Word
Fra : Sara & Bogi

Dato : 22-10-05 14:35

Jeg har lavet en database i Access som fletter med Excel. Kan jeg flette den
med Word således, at hvis jeg vil ind og sende et standardbrev til alle mine
kunder i databasen, så kan jeg flette det brev med databasen, så jeg ikke
skal gå ind og ændre alle adresserne manuelt?

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 22-10-05 19:42

Hej

"Sara & Bogi" <saraogbogi@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunder i databasen, så kan jeg flette det brev med databasen, så jeg ikke
> skal gå ind og ændre alle adresserne manuelt?

Ja det er faktisk muligt.
Kravet er jo bare at du har felter i databasetabellen som er separeret,
forstået på den måde for eksempel:

NAVN
ADRESE
POSTNR/BY

Eller noget i den retning.

Du kan linke til en Access database på samme måde som til en adressetabel i
et brevfletningssystem.
Du kan endda oprette en forespørgsel der kan selektere de poster som du
ønsker, så du for eksempel kun ønsker at tage et postnummer ud af din
adressedatatabel så virker det på samme måde.
Den nemmeste måde er at følge opskriften i Hjælp filen der er en god
vejledning.

Mvh
Niels Gjermandsen