Skal man vælge KØR eller GEM, når man down~
Fra : Mette

Dato : 22-10-05 12:07

Hej

Har ofte tænt på, om jeg skal vælge KØR eller GEM, når jeg downloader
programmer.

Nu er det igen aktuel, her hvor jeg er ved at downloade "AVG Anti-Virus"
programmet.

Hvis jeg havde valgt GEM, så lå der vel bare et eller andet og fyldte på
disken, som egentlig ikke kunne bruges, andet end hvis jeg ville
geninstallere programmet.

Tager jeg fejl?

Er der en gylden regel for hvornår man vælger det ene eller det andet?

Matte

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-10-05 12:34

Mette skrev:

> Hvis jeg havde valgt GEM, så lå der vel bare et eller andet og fyldte på
> disken, som egentlig ikke kunne bruges, andet end hvis jeg ville
> geninstallere programmet.
>
> Tager jeg fejl?

Nej du har ret

> Er der en gylden regel for hvornår man vælger det ene eller det andet?

Ja, hvis du vil have filen liggende lokalt så vælg GEM
Hvis de hellere vil downloade den fra nettet efter behov, så vælg ÅBN

Længere er en ikke...

--
Peter J

Fra : ThomasT

Dato : 22-10-05 23:26

Hvis du bare køre den hver gang direkte fra nettet, er du sikker på altid at
få nyeste version.

ThomasT

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-10-05 23:49

ThomasT skrev:
> Hvis du bare køre den hver gang direkte fra nettet, er du sikker på altid at
> få nyeste version.

Det er da lidt noget sludder ... Eller faktisk meget noget sludder.
Gid verden var så enkel, men det kommer da så sandelig an på hvor man
henter fra, hvilker filer og hvorledes disse gøres tilgængelige.
Man kunne fint forestille sig en given fil hentet fra et site
der har en gammel version liggende permanent til trods for at
der andetsteds er en nyere version tilgængelig.
Find selv på flere.
Men det ville nok forplumre og forvirre mere end det ville gavne
at begynde at diskutere det en hel masse :)

--
Peter J