Brug af Win-program via browser
Fra : jfragemann

Dato : 21-10-05 22:12

Hejsa

Jeg har behov for en løsning hvor brugere over internettet kan afvikle
et alm. Windowsprogram som kører på en server, gennem deres browser.
Jeg har hørt lidt om Citrix og pcAnywhere, men jeg kender ikke til det
tekniske og vil blot lige høre om nogen har nogle hints til hvad jeg
skal se på.

Det skal bruges kommercielt, så løsningen skal være rimelig
sikker/stabil, og tåle en del samtidige brugere (20-100).

Programmet der skal køres, skal afvikles på en central server, og
brugerne skal kunne benytte programmet som sad de foran deres egen
maskine. Det er ikke et krav at brugerne kan logge ind til en fuld
windowsdesktop med alle funktioner.
Faktisk er det langt bedre hvis adgangen er begrænset, så de kun ser
det ene program i et vindue eller lign, hvilket vel også gør det
sikrere.

Krav

o Support af flere logins/forskellige brugernavne
o Skal kunne afvikles uden software hos brugeren (i en alm. browser)
o Op til ca. 50 samtidige brugere (egen dedikeret server)
o Være stabilt/sikkert

Det er en klar fordel, hvis programmet kan køres over en "sikker"
webforbindelse så som SSL.

Programmet som brugerne skal have adgang til, er ikke designet til
flere brugere. Det er et "alm" Windowsprogram. Men det gemmer de
brugerdata/indstillinger som brugeren foretager, og derfor skal
løsningen på en eller anden måde opdele systemet, så den enkelte
bruger får sine egne programindstillinger når han logger ind. Jo
simplere systemet virker for brugeren jo bedre. Et loginvindue og så
ellers direkte visning af programmet ville være optimalt.

Håber meget at nogle kan hjælpe/har idé til en løsning.

Tak

mvh Jürgen

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-05 09:26

"jfragemann"
> [...]
>Jeg har hørt lidt om Citrix og pcAnywhere, men jeg kender ikke til det
>tekniske og vil blot lige høre om nogen har nogle hints til hvad jeg

Citrix eller Terminal Services.
PcAnywhere er ikke et multiuser værktøj

>Det skal bruges kommercielt, så løsningen skal være rimelig
>sikker/stabil, og tåle en del samtidige brugere (20-100).

Så er der sikkert også lige lidt redundans mv at tænke på ...

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?