Lave sit eget CMS system
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 21-10-05 20:30

Hej NG,
Jeg vil prøve at lave et content management system(CMS), men
mangler en god guide til at komme i gang. Er der nogen som kender
et sted jeg kan finde en "how to".

pfh tak

med venlig hilsen
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-05 20:33

http://www.intranetjournal.com/php-cms/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-10-05 21:09

On 21 Oct 2005 19:29:43 GMT
Thomas Pedersen <thomas-p@mail.dk> wrote:

> [...]
> Jeg vil prøve at lave et content management system(CMS), men
> mangler en god guide til at komme i gang. Er der nogen som kender

hvorfor lave et nyt når nu der i forvejen er alt for mange af dem på
markedet? var det ikke bedre at bruge dine kræfter på at hjælpe med et
af de allerede eksisterende CMSer eller på at tilpasse dem så de passer
dine behov ?

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-10-05 07:35

Kim Schulz skrev:

> [...]
> markedet? var det ikke bedre at bruge dine kræfter på at hjælpe med et
> af de allerede eksisterende CMSer eller på at tilpasse dem så de

hmm udfordringen måske? Blot fordi der er en masse derude i øjeblikket
så er det jo ikke ensbetydende med at det også er den bedste måde at
gøre det på. Udvikling er essentiel for at komme videre, og nogle gange
skal man altså opfinde den dybe tallerken igen, for at komme videre.
Derfor er der jo også mange sharewareprogrammørere der kender til
begrebet: a complete rewrite! :)

Claus

Der er guides på www.hotscripts.com du skal blot vælge hvilket sprog du
vil arbejde med.

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-10-05 13:33

On 22 Oct 2005 06:35:17 GMT
"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> wrote:

> [...]
> gange skal man altså opfinde den dybe tallerken igen, for at komme
> videre. Derfor er der jo også mange sharewareprogrammørere der kender

der er skam massere af udfordring i at arbejde med i et CMS
udviklingsteam på et af de andre CMS'er. Forskellen er bare at her skal
han netop ikke opfinde den dybe tallerken igen (og spilde kræfter på
det) men kan i stedet bruge al sin kreativitet på at komme med
forbedringer til kendte metoder og fremgangsmåder. Chancen for at hans
ideer så også rent faktisk kommer frem og bliver brugt af andre er også
langt større på den måde.