Løven, heksen og garderobeskabet
Fra : Eva

Dato : 21-10-05 18:33

Hej

Ja, så gik mine unger (og jeg) glip af klassikeren "Løven, heksen og
garderobeskabet" i flimmeren idag. -Troede det var den version med rigtige
skuespillere, og ikke den klassiske tegnefilm, der kom, og fik den derfor
hverken set eller optaget...
Jeg har lige søgt efter den på biblioteket (både det lokale og
bibliotek.dk), uden held. Er der nogen der ved, hvor man kan købe den, i den
klassiske tegnede version?

Mvh
Eva

Fra : Milea

Dato : 22-10-05 12:23

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Jeg har lige søgt efter den på biblioteket (både det lokale og
> bibliotek.dk), uden held. Er der nogen der ved, hvor man kan købe den,

Hej Eva

Selve bogudgaven hedder "Løven og Heksen" eller "Narnia - Løven og
Heksen"

Jeg fandt bl.a. disse link via google, hvor det lader til, at det også er
muligt at købe efterfølgerne på DVD ( Caspien og Morge samt Sølvstolen ):

http://www.dvd-venner.dk/anmelderguide/anmeld.asp?type=dvd&dvd_id=4620

http://www.felixfilm.dk/index.php?dropdown=Titel&chkSyg=checked&soeg=l%
F8ven+og+heksen&action=soegresult&x=16&y=13

http://www.bibliografi.dk/forfatter.asp?nr=1133

Dette link henleder til de samlede 7 bind, som kan købes:
http://www.bogsvend.dk/listedelt/klmno.htm

De syv bøger kan erhverves komplet i en bog:

"Narnia fortællinger" ("The Complete chronicles of Narnia") (Narnia, nr.
1-7), skrevet af C.S. Lewis, illustreret af Pauline Baynes, oversat af
Niels Søndergaard, 523 sider
Borgen, 1. udg. : 2002(1), 2004(2)

Den komplette serie:

Lewis, C. S.: Narnia-serien

Troldmandens nevø (1) - Løven, heksen og garderobeskabet (hedder også:
Løven og heksen) (2). - Hesten og drengen (3) - Prins Caspian (4). -
Morgenvandrerens rejse (5). - Sølvstolen (6). - Det sidste slag (7).

/Milea