mail(); Cc: og Bcc: Syntaks?
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 21-10-05 16:32

Når man sender Bcc: er det jo ofte til en kreds af modtagere, men eksempler
og manual beskriver kun en enkel. Hvordan er syntaksen for flere?

Bcc: modtager, modtager, modtager, ... \r\n
Hvordan separeres de enkelte? komma eller semikolon?

- eller skal hver enkel have sin egen

Bcc: modtager \r\n
Bcc: modtager \r\n
Bcc: modtager \r\n

Skal de i givet fald separeres og hvor og med hvad?

Må der være navn <email> med?
Det må der jo nok, men skal de samles i "" eller?

Er rækkefølgen af headers bestemt eller ligegyldig?

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-10-05 12:48

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse
> Når man sender Bcc: ....

Skal jeg opfatte den larmende tavshed som udtryk for at det kan man lige så
godt opgive at finde en løsning på - eller er det for at ingen skal få gode
ideer til hvordan man sender SPAM?

Det er naturligvis ikke hensigten at spamme, men alene et spørgsmål om at
sende noget ud til en kreds af medlemmer.

Der kan svares direkte på dette indlæg.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-10-05 13:24

On 2005-10-21, Poul Erik Jensen <jep@image.dk> wrote:
> Når man sender Bcc: er det jo ofte til en kreds af modtagere, men eksempler
> og manual beskriver kun en enkel. Hvordan er syntaksen for flere?

RFC'en[1] skriver:

The field name, which is either "To", "Cc", or "Bcc", followed
by a comma-separated list of one or more addresses

Så mon ikke du bare skal bruge komma?

[1]: <http://rfc.net/rfc2822.html>

- Jacob Atzen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-10-05 14:15

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Så mon ikke du bare skal bruge komma?
>
> [1]: <http://rfc.net/rfc2822.html>

Jo, tak for input.

Der er nu andre problemer knyttet til mere end 100 mails sendt på den måde -
har jeg erfaret. mail() er måske slet ikke løsningen.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-10-05 15:22

On 2005-10-22, Poul Erik Jensen <jep@image.dk> wrote:
> Der er nu andre problemer knyttet til mere end 100 mails sendt på den
> måde - har jeg erfaret. mail() er måske slet ikke løsningen.

Hvorfor sender du ikke dem ikke bare enkeltvis?

- Jacob Atzen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-10-05 16:09

> Hvorfor sender du ikke dem ikke bare enkeltvis?

Det var det der ikke kunne lade sig gøre i det omfang antallet voksede til -
scriptet fik "time out" inden alle mail er sendt. Hotellet har også nogle
restriktioner på antal mail, der ikke lige passer til det antal der er behov
for.