Revnet tepotte
Fra : Jeanette Thorup

Dato : 21-10-05 16:13

Nu sidder jeg og er i tvivl om det er en den rette gruppe jeg
henvender mig til, men vover pelsen

Min tepotte af keramik slog en revne idag, den er ved at være 5 år
gammel, og jeg har altid brugt den hvor den har stået over fyrfadslys.
Er lidt ærgelig over at der pludselig er gået hul på den.
Mon der er nogen der kan svare på om jeg overhovedet kan lappe potten
igen, så det holder?

--
Jeanette

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 22-10-05 09:42

Jeanette Thorup skrev:

> Nu sidder jeg og er i tvivl om det er en den rette gruppe jeg
> henvender mig til, men vover pelsen

Arh, det er nu ikke helt galt. Men en gruppe hvor du nok får flere
svar i, er:

> [...]
> Er lidt ærgelig over at der pludselig er gået hul på den.
> Mon der er nogen der kan svare på om jeg overhovedet kan lappe potten

Du kan lime tepotten med Areldit. Det er en 2-komponent-lim, som
limer næsten alt sammen. Du kan købe limen i varehuse, byggemarkeder
m.fl. Men du skal være klar over, at Areldit er noget usundt stads.
Så du bør nok ikke bruge tepotten til te mere.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 23-10-05 14:35

Tak for dit svar

Sender potten på de evige jagtmarker og køber en ny.

Venlig hilsen

Jeanette

--
Jeanette

Fra : Mor Karen

Dato : 24-10-05 08:26

Hej

Du kan godt lime potten med araldit men det skal bare være udvendigt og
der må ikke være direkte hul. Vi har nogle elskede tekopper som slog
revner og vi har limet dem med araldit, udvendigt, det var på bagsiden
af koppen så det ses ikke eller mærkes når vi drikker af dem.