ny tom PC. Rækkefølge på installeringer?
Fra : michael bs

Dato : 21-10-05 16:07

Jeg har lige fået en ny PC ind ad døren fra Tyskland.
Denne her:
Thermaltake Soprano Towergehäuse mit 550Watt Netzteil, Front USB
Motherboard ASUS A8N-SLI Premium, nforce4 Chipsatz, Sockel 939
CPU AMD Athlon 64 X2 4400+, Dualcore
CPU Lüfter AMD boxed mit Headpipe
2048MB Hauptspeicher PC400 DDR-RAM Dualchannel Infineon
1.44MB Diskettenlaufwerk
DVD Brenner NEC ND3540A, 16x, DL, inkl. Nero
200GB Festplatte 7200rpm, 8MB Cache, S-ATAII
256MB Grafikkarte ASUS Extreme Geforce 7800GTX TVout/DVI/VIVO PCIexpress
8kanal (7.1) Sound on Board, Firewire,
2x10/100/1000Mbit Lan on Board,

Pc'en er helt tom. Der medfølger cd'er til bundkort/grafikkort mm.
Spørgsmålet er nu i hvilken rækkefølge jeg gør tingene. (har aldrig prøvet
dette før). Installerer jeg alle driverne først før XP eller hvad. Er der en
der kan give en kort gennemgang af proceduren eller linke til en guide for
idioter på nettet. (kan ikke selv finde en).
På forhånd tak

Fra : Christian Mygind

Dato : 21-10-05 16:28

michael bs wrote:
> [...]Installerer jeg alle driverne først før XP eller
> hvad. Er der en der kan give en kort gennemgang af proceduren eller
> linke til en guide for idioter på nettet. (kan ikke selv finde en).

Det kan du ikke - først installerer du operativsystemet (XP) og siden
driverne, i det omfang de er nødvendige. XP genkender meget fra sin egen
driverdatabase.

/Chr

Fra : Klaus H

Dato : 21-10-05 17:08

"Christian Mygind" <usenetslettes@slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke - først installerer du operativsystemet (XP) og siden
> driverne, i det omfang de er nødvendige. XP genkender meget fra sin egen
> driverdatabase.
>
> /Chr
Dernæst kontrollerer du at firewall er slået til og installerer
antivirusprogram - før du går på nettet med den.

Klaus H

Fra : michael bennati scho~

Dato : 21-10-05 18:28

"Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> Dernæst kontrollerer du at firewall er slået til og installerer
> antivirusprogram - før du går på nettet med den.
>
> Klaus H

Også før jeg går til windows update?
jeg er nødt til at hente service pack 2, da jeg ikke har gemt den.
Men jeg ka ikke finde et link til download af service pack 2 dansk (xp home
edition)
Når jeg går ind på denne computer, går microsoft jo ned og undersøger og her
finder den allerede service pack 2 installeret, hvorfor jeg ikke kan komme
til at hente den og brænde den til den nye PC.

mvh Michael

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-10-05 18:33

michael bennati schou skrev:
..
>Men jeg ka ikke finde et link til download af service pack 2 dansk (xp
>home edition)

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
(væld den der står ud for Windows XP Service Pack 2 og DK
eller
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=da
og det er den som bruges til XP home dansk version (begge steder)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rene Egestrøm Jensen

Dato : 21-10-05 18:24

Snip en masse bavl om indhold af pc...
> [...]
> en der kan give en kort gennemgang af proceduren eller linke til en guide
> for idioter på nettet. (kan ikke selv finde en).
/Snip

Plejer at gøre sådan her ...
Xp installeres
Dernest Sp2 hvis ikk den er med i installen
drivere til Bundkort chipsæt / lan / audio osv
gfx kort drivere / skærmen
alle andre drivere
antivirus og firewall
og programmer

og sørger gerne for at have hentet de nyeste drivere til det hele inden

ved ikk om måden er korrekt med sys det virker bedst på denne måde .. og ja
ikk noget med at gå på net inden sp2 firewall og antivirus er inde .. hehe

Mvh Rene Jensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-10-05 15:36

Rene Egestrøm Jensen wrote:
> [...]
> antivirus og firewall
> og programmer
>
> og sørger gerne for at have hentet de nyeste drivere til det

Jeg gør det på samme måde, bare husk at installér driver til
bundkortets chipset før noget andet... Det kan give problemer...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Peter

Dato : 21-10-05 20:45

Hej Martin,

har du overvejet evt. at installere GNU/Linux?

Kubuntu fra www.kubuntu.co.uk er meget nem at installere, og så snart
installationen er færdig, har du en opdateret maskine med en masse
software let tilgængeligt... oftest "virker det bare", så ikke noget med
at rode med ekstra drivere. (Hvis du vil køre med 3D acceleration kræver
det dog du installerer dette efterfølgende!).

Jep, og så kan du køre some 64 bit system, selvom jeg ikke selv har
erfaringer hermed.

Som jeg ser det er den eneste grund til at bruge Windows hvis du er
gamer. Nej, det er ikke ment som starten på en flamewar, det er bare min
holdning - hvis du hellere vil bruge Windows, håber jeg bare du har en
god grund til det.

Er lige ved at smide det ind på en sekundær pc i baggrunden for øvrigt

Mvh

Peter

-----
Jeg bruger ikke hotmail men gmail for øvrigt.