Andet multimedie
bentjuul 3670
Mere fed
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-10-05 16:07

Hej

Kan man i PS gøre en streg kraftigere?

Jeg vil fx gøre teksten lidt kraftigere i dette logo.

http://www.hcafestival.dk/images/kulturvesterbro_logo.jpg

Problemet er at jeg så får runde spidser og kanter og jeg vil have dem
knivskarpe. De bløde former og overgange er normalt en af de stærkeste
muligheder i PS, men altså ikke lige her.

Jeg har prøvet med Outer Glow, som jeg så har gjort helfarvet, men desværre
bliver hjørnerne runde.

Jeg har også prøvet at markere og gøre markeringen større og så fylde farve
i, men stadig bliver det ikke knivskarpt.

Jeg har ikke rigtig andre bud.

Mark

Fra : Kajo

Dato : 21-10-05 16:43

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan man i PS gøre en streg kraftigere?
>
> Jeg vil fx gøre teksten lidt kraftigere i dette logo.
>
> http://www.hcafestival.dk/images/kulturvesterbro_logo.jpg

Mon ikke det ville give et bedre resultat, hvis du lavede et logo helt fra
bunden.
Find evt. skriften her:
http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

--
mvh kajo

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-10-05 16:58

> Mon ikke det ville give et bedre resultat, hvis du lavede et logo
> helt fra bunden.
> Find evt. skriften her:
> http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

Har prøvet. Kan ikke finde fonten.

Mark

Fra : Ricko.

Dato : 22-10-05 06:46

> Har prøvet. Kan ikke finde fonten.
Hvad hedder fonten

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-10-05 12:33

Ricko. skrev:
> Hvad hedder fonten

Det har han efterlyst ved tidligere lejlighed.
Det ligner noget blandings-halløj.
Den kunne i hvert fald ikke identificeres.

--
Peter J

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 22-10-05 12:16

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]
>
> Jeg har også prøvet at markere og gøre markeringen større og så fylde farve
> i, men stadig bliver det ikke knivskarpt.

hvad med at bruge Illustrator til sådan et logo istedet, det behandler
dit grafik i vector linjer, og du har derfor mulighed for at behandle
billedet 'knivskarpt' -som du selv beskriver det :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-10-05 18:10

> hvad med at bruge Illustrator til sådan et logo istedet, det behandler
> dit grafik i vector linjer, og du har derfor mulighed for at behandle
> billedet 'knivskarpt' -som du selv beskriver det :)

DU har ret. Det er faktisk en .ai-fil, så det må være vejen frem at tackle
den den vej. Troede bare at PS kunne håndtere det samme.

Mark