To forskellige actions på en formular
Fra : jossy

Dato : 21-10-05 13:07

Kan man give en formular to forskellige actions?
F.eks:
ACTION=image.asp?key=1' id='form3' name='form3'

<form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-10-05 16:20

On 21 Oct 2005 12:07:07 GMT, jossy <jossylaursen@hotmail.com> wrote:

>Kan man give en formular to forskellige actions?
>F.eks:
>ACTION=image.asp?key=1' id='form3' name='form3'
>
><form action="<%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%>"

Nej - men hvad er det du vil opnå, så er der sikkert en bedre omvej?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jossy

Dato : 21-10-05 17:57

> Nej - men hvad er det du vil opnå, så er der sikkert en bedre omvej?
>
> Mvh. Jørn

Hej Jørn
Jeg vil have min formular til, uploade images sammen med de øvrige
bruger oplysninger.
Lige nu har jeg 2 scripts der fungerer hver for sig og dem vil jeg
gerne kombinere.

Fra : Frontier

Dato : 26-10-05 17:31

Hejsa :)

On 21 Oct 2005 16:57:01 GMT, jossy <jossylaursen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bruger oplysninger.
>Lige nu har jeg 2 scripts der fungerer hver for sig og dem vil jeg

Det kan man nu også, på flere måder..

1: vha. ACTION="mitscript.asp?variabel=atribut" i <FORM> tag'en.

Endelig er der jo mulighed for at lade Javascript tilskrive et hidden
form felt (anvender jeg selv flittigt), som så fortæller hvad der skal
ske.

Og hvis man vil have indhold fra flere mulige forms, er der igen
Javascript hvor man f.eks. kan:
var vaerdi1=document.minform1.blabla.value;
var vaerdi2=document.minform2.blabla.value;

Her bliver hentet fra 2 forskellige forms, og man kan så putte disse
variable ned i hvad man nu har lyst til...

forms og javascript...2 der går virkelig godt hånd i hånd...

Mvh,
Klaus J.

Fra : Spintailmastiff@mail~

Dato : 22-10-05 10:36

>Jeg vil have min formular til, uploade images sammen med de øvrige
>bruger oplysninger.
>Lige nu har jeg 2 scripts der fungerer hver for sig og dem vil jeg
>gerne kombinere.

Hej Jossy

Hvis det er fordi du skal uploade billeder sammen med infor til db er
det lige til at gå til, der er dog nogle detajler som er rar og vide,

find ud af hvlken upload komponent dit webhotel understøtter f.eks
Persits.Upload.1

Huske at bruge denne form type

<FORM name=form1 action=.asp method=post encType=multipart/form-data>

multipart/form-data gøt forskellen...

____

En nemmere løsning er at gå her :
http://activedeveloper.dk/search/default.asp

Her kan man dl nogle hvor man ikke bruger komponenter.... ved dog ikke
hvordan disse virker...

Ellers til sidst stik mig en mail hvis du vil lave det selv så skal
jeg nok hjælpe dig...

MvH
Allan