Kopiering af Oracle skema til anden databa~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-10-05 10:02

Jeg har et større javaprogram der arbejder mod en Oracledatabase, og
af forskellige grunde vil jeg gerne migrere det aktuelle Oracleskema
til en anden database, hvor Derby eller MySQL er primære kandidater.
SQL hertil vil være nyskrevet ogtilgå via JDBC, så det er ikke et issue.

Er der nogen der har erfaring med arbejdsgange til at gøre dette på
pålidelig vis? dbunit tillader så vidt jeg kan se ikke at bygge en ny
database fra bunden ud fra udtrukne filer.

På forhånd tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : torben

Dato : 21-10-05 19:15

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
> pålidelig vis? dbunit tillader så vidt jeg kan se ikke at bygge en ny
> database fra bunden ud fra udtrukne filer.

Umiddelbart vil jeg sige, at man skal bruge et eller andet database
modelleringsprogram, der kan konvertere fra en database til en anden.
Det forekommer mig, at Erwin (Men det er et dyrt program) kan. Men kan
ikke huske om det også supportere Derby eller MySQL. Har lige set
programmet DBVisualizer. Vil lige studre programmet nærmere.

Hvis man stored procedues eller egenudviklede triggeres har man nok
problemer uanset hvilket værktøj man vælger.

Hvorfor ikke bruge postgresql ? Det er en rigtig god database.

Torben

Fra : torben

Dato : 21-10-05 23:48

torben wrote:

> [...]
> problemer uanset hvilket værktøj man vælger.
>

> Hvorfor ikke bruge postgresql ? Det er en rigtig god database.

Har nu kigget lidt mere og fundet, at programmet database programmet fra
Azzuri http://www.azzurri.jp/en/software/clay/index.jsp måske kan bruges.

Under alle omstændigheder ser det ud til at være et relativt godt
produkt, hvis man skal designe en database.

Torben