Hvilken kopimaskine?
Fra : Hans

Dato : 20-10-05 21:52

Hej,

Vi skal have en ny kopimaskine, men jeg har lidt svært ved at finde ud af
hvilken jeg skal købe. Vi tager ca. 60-80 kopier pr. dag sort/hvid og har
pt. en der bruger sort pulver. Jeg har prøvet på at finde nogle tests af
kopimaskiner, men kan ikke finde nogen. Er der nogen, der kan anbefale en
maskine/mærke? Skal starte hurtigt og være økonomisk.

Mvh

BS

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-10-05 08:39

"Hans" <boschjac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kopimaskiner, men kan ikke finde nogen. Er der nogen, der kan anbefale en
> maskine/mærke? Skal starte hurtigt og være økonomisk.

Hvis man skal anbefale et mærke er det helt klart Ricoh der må siges et være
toppen af kransekagen blandt alm. kopimaskiner. Kig på Aficio serien
(www.ikon.dk) - de sælges også lidt billigere med et Lanier (www.lanier.com)
eller Gestetner (www.Gestetner.dk) klistermærke på.

Men farer for at få på puklen, så undgå Xerox.

Jeg har selv været i branchen, og vi aftog en del brugte maskiner fra
leasingfirmaer som vi solgte videre til export. Alle maskiner stod på
opvarmet lager, på nær Xerox der stod under presenninger på
parkeringspladsen - de havde simpelthen ingen videre værdi...

Hvis det er mindre maskiner i er ude efter er Brother (www.Brother.dk) et
godt valg

Mvh
TKJ