RAM hastighed ?
Fra : Kim

Dato : 20-10-05 21:53

Hvor mange procent er CL2,5 ram hurtigere end CL 3,0?

Jeg spørger fordi mit bundkort er testet af ram producenten med CL3,0 ram og
ikke med CL2,5 ram, og så vil jeg gerne vide om det er besværet værd at
satse på at boardet vil kører med CL2,5 ram?
Boardet er et Asus P4c800-E Deluxe og skulle efter sigende være meget kræsen
med hvilken ram man smider i det.
I dag kører jeg med 4 x 256Mb Kingston ramstænger med CL2,5 (som manualen
nævner er testet i kortet), men jeg vil gerne op på 4 x 512Mb CL2,5 Kingston
ramstænger, men manualen nævner kun 2 x 512Mb af den Kingston ram og ikke 4
x 512Mb, skal dette mon tages som at det ikke kan lade sig gøre eller?
Nogen der har prøvet det i et Asus P4C800-E Deluxe?

Mvh. Kim

Fra : ole møjdal

Dato : 20-10-05 22:44

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller?
> Nogen der har prøvet det i et Asus P4C800-E Deluxe?

Hej Kim jeg har det samme bundkort og jeg kører med 4 x 512mb kingston
ramstænger med CL2,5 og jeg har ingen problemer det køre bare super..
så jeg kan ikke se hvorfor du ikke også skulle kunne :)

Mvh. Ole

Fra : Kim

Dato : 21-10-05 00:16

"ole møjdal" <hej@hej.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kim jeg har det samme bundkort og jeg kører med 4 x 512mb kingston
> ramstænger med CL2,5 og jeg har ingen problemer det køre bare super..
> så jeg kan ikke se hvorfor du ikke også skulle kunne :)

Er det denne type "512 MB PC3200 DDR400 - KVR400X64C25/512" du kører med?

Mvh. Kim

Fra : torben

Dato : 23-10-05 14:03

Hej. Det er lige til:.
antallet af ramblokke og størrelsen har efter hvad jeg ved intet at gøre med
CL (se : http://www.kingston.com/support/faqs/memory/general_2.asp)
Så der er hvor mange clockcykle at CL2,5 ram er hurtigere end CL 3,0 ikke
procent.
Det er enormt meget i pc'ens overall hastighed, forskellen altså, (tror ikke
at man kan sætte til andet en 2 eller 4 i biosen. Det må andre svare på
Så altså boardet er testet med cl 2,5 så er alt iorden. Du kan komme lige så
meget krudt i den som du har lyst til med hensyn til ramstænger og antal mb.
Det med at sætte CAS (CL=CAS) i biosen har jeg ikke forstand på. Det er
vist ret vigtigt at sætte det det rigtige antal for at få bedst udbytte af
ramen.
Jeg kom lige til at læse dit indlæg da jeg netop søgte viden omkring dette
selv :-=| .
-
Torben