pagebreak i phpscript
Fra : Thomas gade

Dato : 20-10-05 18:46

Hvordan laver jeg et pagebreak i min gæstebog efter fx. 10 indlæg?

Mh Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-10-05 21:00

Thomas gade was thinking very hard :
> Hvordan laver jeg et pagebreak i min gæstebog efter fx. 10 indlæg?

Pagebreak ?

Fra : Thomas gade

Dato : 20-10-05 21:20

Henrik Stidsen wrote:

> Thomas gade was thinking very hard :

> Pagebreak ?

Det jeg gerne vil er når der er lavet 10 indlæg i gæstebogen skal det
næste indlæg der bliver lavet sættes ind på en ny side etc.

Mvh Thomas

Fra : bonfils

Dato : 21-10-05 07:23

"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse

> Det jeg gerne vil er når der er lavet 10 indlæg i gæstebogen skal det
> næste indlæg der bliver lavet sættes ind på en ny side etc.

Hvis du henter dine data fra MySQL, kan du bruge LIMIT i dine
SQL-statements.

"select * from guestbook order by datofelt desc limit 10"
henter de seneste 10.

"select * from guestbook order by datofelt desc limit 10,7"
henter de næste 7 (fra nr. 10 - husk, at den første har nr. 0 - og 7 indlæg
frem)

Så mangler du bare at generere dine limits som variabler i php.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-10-05 22:59

"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse
Heysa,

> Hvordan laver jeg et pagebreak i min gæstebog efter fx. 10 indlæg?

Jeg tror denne artikel løser lige netop din problemstilling >
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/

/MD

Fra : Thomas gade

Dato : 22-10-05 22:06

Thomas gade wrote:

> Hvordan laver jeg et pagebreak i min gæstebog efter fx. 10 indlæg?
>
> Mh Thomas

Tak for jeres svar.
Nu prøver om jeg kan få det til at virke.

Mvh Thomas