problemer med jumper
Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-10-05 15:54

Hejsa

Jeg havde engang 2 harddiske i min computer, den der dengang var master
dødet og jeg forsatte så bare med den anden som jo så er primary slave. Nu
har jeg forsøgt at sætte en cd rom brænder i.

Det giver visse problemer og ender med at jeg opgiver og sætter alt tilbage,
men nu virker mit alm. cd rom så ikke, hver gang jeg sætter kablerne i cd
rommen skriver computeren under opstart disk boot failier. ( harddisken er
en maxtor 6l040l2)

Hvad skal jeg gøre, søger gode råd. Hvis jeg kan få det til at virke med en
brænder også er det fint. Men ellers ville det jo være rart bare at få cd
drivet til at virke.

Med venlig hilsen

Jesper c",)

Ps. Håber der er bare lidt i denne besked der giver mening.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-10-05 17:52

"Jesper Hansen" <jmh@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>rommen skriver computeren under opstart disk boot failier. ( harddisken er

Hvilket operativsystem taler vi om: win98 eller w2k / xp ?

<mlr>

Fra : Aksel

Dato : 20-10-05 22:27

"Jesper Hansen" <jmh@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Jesper c",)
>
> Ps. Håber der er bare lidt i denne besked der giver mening.

Du har sandsynligvis sat to drev på samme kabel som master, prøv at sætte
begge til Cable select.

Hilsen Aksel

Fra : Christian Mygind

Dato : 21-10-05 09:26

Aksel wrote:

> Du har sandsynligvis sat to drev på samme kabel som master, prøv at
> sætte begge til Cable select.

.... hvis bundkortet understøtter det.

Ellers ville jeg anbefale at jumpe din fungerende harddisk som master på den
primære, brænder som master på den sekundære og cdrom som slave på den
sekundære. Herefter går du ind i BIOS for beder den detecte drevenes nye
placeringer.

Hvis det ikke fungerer har du en defekt et sted.

/Chr

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-10-05 19:10

Hejsa

Jeg takker for de gode råd og har forsøgt, men det hjælper ikke. Så forsøget
er opgivet.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Jesper c",)