Euro standardkurs ved toldbetalinger
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 10:26

Er der nogen som kender standardkursen for Euro ved toldbetalinger?

Jeg har tænkt mig at lave mit regnskab i Euro, da jeg ikke sælger noget
i Danmark og jeg har i den forbindelse læst om en standardkurs på T&S'
hjemmeside. Er der nogen her som kender denne standardkurs?

... Eller skal jeg selv vælge en kurs (for eksempel kursen lige nu), som
så efter sigende skulle være bindende i 2 år?

Mvh Mads

Fra : Nico de Jong

Dato : 20-10-05 10:45

"Mads" <mads> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Danmark og jeg har i den forbindelse læst om en standardkurs på T&S'
> hjemmeside. Er der nogen her som kender denne standardkurs?

Den skifter jævnligt, dvs hver måned.
På forsiden af Erhvervsbladet kan du se den aktuelle toldkurs.
Jeg har lige fingre i bladet fra 5/10, og der står kursen til 745,91, mens
middelkursen er 746,27

Jeg er dog ikke sikker på at du skal bruge den til noget. Når du laver dit
regnskab i Euro, skal du vel også betale din skat i Euro, og hvis du sælger
til private skal du vel også betale din moms i Euro

Nico

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 11:13

Nico de Jong wrote:
> Jeg er dog ikke sikker på at du skal bruge den til noget. Når du laver dit
> regnskab i Euro, skal du vel også betale din skat i Euro, og hvis du sælger
> til private skal du vel også betale din moms i Euro

Ifølge Finansministeriet, så gælder følgende:

"Virksomheden må ikke betale skat i euro. Det skal fortsat ske i kroner.
Det skyldes både tekniske og omkostningsmæssige årsager. Hvis det
administrative skattesystem skal ændres, så det vil være muligt at
angive og betale skat i euro i de nærmeste år, vil det være forbundet
med store omkostninger at ændre edb-systemerne m.v."

Jeg kan se i Erhvervsbladet, at toldkursen står nævnt. Gad vide om det
er det samme som standardkursen? Toldkursen ændrer sig efter sigende kun
én gang om måneden.

Angående momsen, så ser det ud til at man enten kan vælge dagskursen
eller standardkursen. Valget (og ikke kursen, som jeg det først fremgik
i mit indlæg.. Doh!..) er bindende for 2 år.

Med venlig hilsen, Mads

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-05 11:15

> ... Toldkursen ændrer sig efter sigende kun
> én gang om måneden.

Som du også skrev..

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-05 23:01

Nico de Jong wrote:

> På forsiden af Erhvervsbladet kan du se den aktuelle toldkurs.

De ligger også på
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=92496&type=Valutakurser

Som man kan se af siden, bliver der hen mod slutningen af hver måned (i
dag f.eks.!) lagt kurser for den kommende måned på siden.

Hvis der sker mere end 5% udsving, bliver der fastsat en anden kurs for
en del af måneden.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/