Kan ikke connecte til database ??
Fra : SpookiePower

Dato : 19-10-05 23:27

Jeg har fået overdraget en hjemmeside som jeg frit kan benytte
og er nu igang med at få den til at køre på localhost.

Jeg har via IIS oprettet et bibliotek kaldet vb hvorfra jeg
forsøger at afvikle hjemmesiden. Men jeg bliver ved med at
få denne fejl -

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en
generel fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet
DSN for process 0x600 Thread 0xb2c DBC 0x111e024 Jet kan ikke åbnes.

Min forbindelse til databasen ser således ud -
<%
Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
IF Request.ServerVariables("HTTP_HOST") = "localhost" THEN
DSN = DSN & "DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\vb\db\vb.mdb"
Else
DSN = DSN & "DBQ= " & Server.MapPath("/") & "\database\vb.mdb"
End If
DB.Open DSN
%>

Jeg kan så se at siden her henviser til Inetpub\wwwroot\vb\db\vb.mdb
hvis jeg altså benytter mig af localhost. Jeg har så ved siden af mit
først nævnte vb-bibliotek også oprettet et i Inetpub\.....

Her kommer så første spørgsmål -
Hvilket "vb" bibliotek prøver jeg at få fat i når jeg skriver
http://localhost/vb/default.asp
Det jeg oprettede via IIS som ligger på mit d:drev eller
det som ligger i Inetpub\..... ???

Ud over at jeg ikke kan connecte til databasen, så
kommer der en lille login skærm frem hvor jeg skal
indtaste Username & password for Http://localhost -
Hvad kan det skyldes ??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-10-05 00:06

On Thu, 20 Oct 2005 00:27:02 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
> Else
> DSN = DSN & "DBQ= " & Server.MapPath("/") & "\database\vb.mdb"

Prøv at bruge en anden "driver" - fx:
strDsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("path/mydb.mdb")
Jeg har tit haft problemer med den driver, du bruger. Dvs., den plejer
at være OK til en Access 97, men ofte ikke til nyere.

Ellers søg på aspfaq.com efter '80004005' - de kan være ret drilske

> [...]
>http://localhost/vb/default.asp
>Det jeg oprettede via IIS som ligger på mit d:drev eller

Prøv at slette eller omdøbe den ene af dem, så finder du ud af det.

Hvis du har oprettet et nyt Virtual Directory, som hedder 'vb', under
dit Default Website, så kan du se i dens egenskaber, hvor den lander.

>Ud over at jeg ikke kan connecte til databasen, så
>kommer der en lille login skærm frem hvor jeg skal
>indtaste Username & password for Http://localhost -
>Hvad kan det skyldes ??

Den er jeg blank på. Men prøv at kigge efter, om du har sat et
password på dit Default Website i IIS.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : SpookiePower

Dato : 20-10-05 12:09

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at bruge en anden "driver" - fx:
> strDsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
> Server.MapPath("path/mydb.mdb")

Den kan jeg ikke lige gennemskue - Hvor vil du sætte det ind ?

Jeg har selv forsøgt med dette -

Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DNS = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("\database\vb.mdb")
DB.Open DSN

Men jeg får fejlbeskeden -
Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

> Ellers søg på aspfaq.com efter '80004005' - de kan være ret drilske

Den siden kendte jeg ikke. Den virker umiddelbart ret god. Takker :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-10-05 22:29

On Thu, 20 Oct 2005 13:08:47 +0200, "SpookiePower"
> [...]

>Men jeg får fejlbeskeden -
> Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

DNS og DSN er ikke det samme.
Det kan være årsagen - hvis det ikke bare er under kopieringen til din
meddelelse, det er gået galt.

Du kan undgå den slags fejl ved at bruge Option Explicit:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=9>

>Den siden kendte jeg ikke. Den virker umiddelbart ret god. Takker :)

Den er ikke mindst god til fejlmeddelelser.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,