Svar til Hans Jørgen H. på indlæg i DCU's ~
Fra : Tommy Hansen

Dato : 19-10-05 20:08

Svar til Hans Jørgen H.
Mærkeligt - DCU ville åbenbart ikke bringe mit svar til dig i tråden "Bredde
på Hobby." i Mellem Campister.

Jeg har også hørt/læst at 2,5 m. campingvogne ikke må køre i Italien.

Bl.a. skriver DCU her i en artikel om regler for CV i EU: www.masterpiece.dk
det samme om Italien. Dog skrives der ikke noget om England, der som bekendt
også er medlem af EU.

Jeg mener at man gerne må køre i et EU-land hvis ens vogntog er godkendt og
lovligt i hjemlandet.

Mvh. Tommy

PS - Hvilke regler hos DCU overtrådte jeg mon med det indlæg ????

Fra : Campingstuff

Dato : 20-10-05 08:09

Hej Tommy

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"Bredde
> på Hobby." i Mellem Campister.
>
> Jeg har også hørt/læst at 2,5 m. campingvogne ikke må køre i Italien.

Ja det kom op hos os i forbindelse med vores køb ef en firehjulstrækker hvor
vi talte om brede vogne, hvor brormand så fortalte at den gik ikke i
Italien, han har selv en bred vogn.

> Jeg mener at man gerne må køre i et EU-land hvis ens vogntog er godkendt
og
> lovligt i hjemlandet.

Både ja og nej, i england er der vægtgrænser der skal overholdes med den
trækkende vogn.

> Mvh. Tommy
>
> PS - Hvilke regler hos DCU overtrådte jeg mon med det indlæg ????

Hmmm.. hvad vej blæste vinden?
Men tak fordi du gad svare her
Hans Jørgen H

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 20-10-05 14:19

Læg mærke til teksten, som den er citeret på Mellem Campister:

En dansk registreret campingvogn kan lovligt midlertidigt køre ind i
Italien. Ellers gælder følgende mål:

Det betyder, at en dansk indregistreret cv lovligt kan køre i Italien -
uanset bredde m.v.

For andre (end EU vel sagtens) gælder så de regler som nævnes efter denne
tekst. Og måske gælder disse begrænsninger også for italienske vogne.

Men der er ingen tvivl; Denne tekst fortæller, at cv indregistreret i DK
kan
køre lovligt i Italien. Uanset vægt og bredde.

/Flemming U