Den lille vil ikke die
Fra : Per Wildau

Dato : 19-10-05 16:14

Hej gruppe!

Nogle af mine venner har fået en længe ønsket baby - en lille dreng.

Den lille vejede ved fødslen 3500 g og var/er sund og fin.

Nu er problemet, at den lille ikke gider sutte, han har tabt sig 500 g.

Moderen og ham har nu været på barselafdelingen i 8 dage, og nu er den lille

blevet indlagt på neonatalafdelingen og får han får sondemad.

Han har ikke suttet det sidste døgn, og han sover hele tiden.

Hvordan lyder det?

Lyder det dramatisk, eller er det noget som sker ofte?

P3R

Fra : karsten & Pia

Dato : 20-10-05 07:52

> [...]
> Hvordan lyder det?
> Lyder det dramatisk, eller er det noget som sker ofte?

Det er meget normalt babyer taber sig efter de er blevet født, der går jo
2-5 dage inden mælken løber til, og i den tid bruger de deres "madpakke" til
at leve af.
Det lyder derimod ikke godt at sønnike ikke vil sutte og er blevet sløv,
måske er han ved at få gulsot, men er han indlagt skal sygehuset nok få ham
på ret køl igen, nu får han jo mad i sonden, og det vil forhåbentlig gøre
ham så frisk at han igen gider sutte hos mor.

MVH Pia

Fra : Per Wildau

Dato : 21-10-05 11:32

Pia skrev:

[...]

> [...]
> ham på ret køl igen, nu får han jo mad i sonden, og det vil forhåbentlig
> gøre ham så frisk at han igen gider sutte hos mor.

Situationen er den, at han nu er kommet til hægterne og sutter igen

Man mente, at han har fået en infektion under fødslen, så han har fået
penicillindrop.
Man kunne ikke finde andre steder at sætte nålen i end
i hovedet.
Faktisk var han så dehydreret at man ikke kunne finde andre steder
at sætte den.

Men nu sutter han altså igen, mon ikke det nu går... Der er masser af guf
og som sagt - han er sund og fin

P3R

Fra : karsten & Pia

Dato : 21-10-05 11:41

> [...]
> at sætte den.
>
> Men nu sutter han altså igen, mon ikke det nu går... Der er masser af guf

Dejligt de fandt ud af hvad der var galt og at alt nu går fremad med bebsen
igen.
Det kan virke lidt voldsomt med droppet i hovedet, men det er vist ikke
unormalt. min datter var også indlagt på neontal, og efter flere forgæves
forsøg med drops diverse steder var hun også ved at få droppet i hovedet (da
blodårerne her er mere synlige), men da hun havde en mægtig hårpragt som de
skulle hen og barbere af først, gav de det et forsøg mere i foden, og det
lykkedes.
Mon ikke mor og barn snart er vel hjemme i jeres tilfælde.

MVH Pia

Fra : Mus

Dato : 21-10-05 14:02

> Situationen er den, at han nu er kommet til hægterne og sutter igen

Godt at høre.

> [...]
> i hovedet.
> Faktisk var han så dehydreret at man ikke kunne finde andre steder

Fik han ikke sonde? så forstår jeg ikke han skulle være så dehydreret.

> Men nu sutter han altså igen, mon ikke det nu går... Der er masser af guf
> og som sagt - han er sund og fin
>
> P3R

Held og lykke til den lille familie. Godt det går fremad igen.

LN

Fra : Per Wildau

Dato : 21-10-05 13:36

"Mus" skrev:

[...]

> Fik han ikke sonde? så forstår jeg ikke han skulle være så dehydreret.

[...]

Han fik sonde /fordi/ han var dehydreret,
og fordi han ikke havde kræfter til at sutte.

P3R

Fra : Mus

Dato : 22-10-05 16:06

"Per Wildau" <psykolog@perwildau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [...]
>
> Han fik sonde /fordi/ han var dehydreret,
> og fordi han ikke havde kræfter til at sutte.

Ja det har jeg forstået men forstod bare at han fik penicilindroppet, hvor
de ikke kunne finde en åre pga dehydrering efter han var begyndt på sonde

Men pyt. Det vigtigste er jo bare at han har det godt den bette.
LN