Afskydning af katte?
Fra : Winther

Dato : 19-10-05 12:04

Så har borrislejren problemer med omstrejfende katte i skydeterrainet.

Teksten lyder,
"Der er konstateret gråstribede, sort/hvid brogede og sorte katte. Disse
opfører sig som "forvildede" tamkatte. Problemet vil blive forsøgt løst i
henhold til lov om mark og vejfred fra dags dato.
Jagtofficeren i Borrislejren"

Mon de er bange for at de tager for mange rådyr, eller der kommer fodspor på
kampvognene?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-10-05 12:54

In article <XJp5f.39$6O7.18@news.get2net.dk>, Winther <Nobody@home.dk>
wrote:

> Mon de er bange for at de tager for mange rådyr, eller der kommer fodspor på
> kampvognene?

Jeg tænkte nu, at de måske gerne ville undgå at skamskyde kattene ved
en fejl, når de færdes på en skydebane.

--
Knus fra Ann R

Fra : Winther

Dato : 19-10-05 15:10

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte nu, at de måske gerne ville undgå at skamskyde kattene ved
> [...]

Nej, det er ikke skydebanen, det er skydeterrainet, hvor der i forvejen er
meget vildt og mange rådyr, hvor der køres med kampvogn. Tro mig, det er
ikke af hensyn til kattene...

Fra : johny møller

Dato : 19-10-05 15:57

være de ikke ville køre kattene ned med kampvogne!!!!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-10-05 17:12

In article <wss5f.247$ur1.172@news.get2net.dk>, Winther
<Nobody@home.dk> wrote:

> Nej, det er ikke skydebanen, det er skydeterrainet, hvor der i forvejen er
> meget vildt og mange rådyr, hvor der køres med kampvogn. Tro mig, det er
> ikke af hensyn til kattene...

Okay - tjah man har jo lov at tro godt om folk til det modsatte er
bevist

--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik

Dato : 27-10-05 09:31

> Mon de er bange for at de tager for mange rådyr, eller der kommer fodspor

> kampvognene?

Da jeg var soldat, var vi på øvelse i Borris.

Kan huske engang hvor det havde regnet i mange dage.
Alt tøjet var vådt og beskidt.
Levede af de såkaldte felt-rationer, som ikke er værd at skrive hjem
om,...men nødvendige.
Vi sov i "telte", hvis man kan kalde det sådan. Et telt var til to mand, og
bestod af disse to mænds regnslag som blev knappet sammen. Det ene var så
bunden af teltet og det andet var overdelen af teltet. Teltets højde var
35-40 cm. og der skulle bakkes/krybes ind. Der kunne kun være en mand i
"teltet" ad gangen.
Tøjet stod vi og tog af udenfor i regn/slud.

...og nu kommer poienten.

En aften da jeg skulle til køjs, og bakkede ind i teltet, skræmte jeg en kat
som lå og nød lugten af svedigt tøj.
For at det ikke skulle lugte grimt (for katten) havde den lige strintet og
lagt en lille pølle.
Pøllen blev gnedet godt ud, da jeg krøb ind i teltet.

Dengang havde vi kun løst krudt i bøssen, men jeg kan love for at havde jeg
fået fat i dyret, så var den blevet en del af felt-rationen.

Så jeg syntes det er rigtig godt, hvis katte kun skider deres pøller der
hjemme. Ligger på deres ejers bil, osv osv.

Sådan fanges en kat i levende live - lav en fælde - skræm katten - og du ser
den aldrig igen.
Har fundet dette link på nettet - http://www.fanget.1go.dk/

Mvh.
Henrik

Fra : Winther

Dato : 27-10-05 12:33

"Henrik" <henrik7856@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lagt en lille pølle.
> Pøllen blev gnedet godt ud, da jeg krøb ind i teltet.

En kat skider ikke hvor den sover, så det må være i forskrækkelse over det
uhyre der dukkede op

Måske hævn, hvor stor er lige risikoen for at en kat skider lige på din
sovepose på et areal der udgør flere hundrede tdl.?

I øvrit nogle kanon feltskydninger i Borris.

Fra : Henrik

Dato : 27-10-05 13:34

> En kat skider ikke hvor den sover, så det må være i forskrækkelse over det
> uhyre der dukkede op
...måske..

> Måske hævn, hvor stor er lige risikoen for at en kat skider lige på din
> sovepose på et areal der udgør flere hundrede tdl.?
1 : 1

> I øvrit nogle kanon feltskydninger i Borris.

det har du helt ret i.
vi havde bare altid et møj vejr når vi var der.
Storm, slud m.m.
....men det er jo det man husker (soldater historier) her 20 år efter.

Henrik