Asp mailinglist
Fra : Ivan

Dato : 18-10-05 22:45

Jeg roder lidt med en mailingliste og kan ikke helt få den til at makke
ret.

Tilmeldingen fungerer fint nok, men i stedet for den tilmeldtes navn
kommer
kun ordet "subscriber" i databasen?

Har omdøbt asp-filen til txt.

http://www.cmndata.dk/nmanagerpro/forms/newsletterSubscribeExec.txt

Nogen ideer?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-05 08:37

Ivan skrev:

> Tilmeldingen fungerer fint nok, men i stedet for den
> tilmeldtes navn kommer
> kun ordet "subscriber" i databasen?

Kig på linjerne herunder:

******
pnamefordb = formatfordb(getUserInput(request.form("name"),150))
pname = request.form("name")

if pname = "" then
   pname = "Subscriber"
end if

if pnamefordb = "" then
   pnamefordb = "Subscriber"
end if
******

De to if-sætninger ændrer en tom tekst i hhv. pname og pnamefordb
til "Subscriber". Det er formentlig derfor du får denne tekst i
databasen.

Start med at tjekke det mest oplagte - hvad hedder dit felt i
formularen (giv evt. et link til din formularside). Hvis det skal
virke, skal du have noget a la:

   <input type="text" name="name" size="30">

- i formen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan

Dato : 19-10-05 22:40

> Start med at tjekke det mest oplagte - hvad hedder dit felt i
> formularen (giv evt. et link til din formularside).

http://www.cmndata.dk/nmanagerpro/forms/newsletterSubscribeform3.txt

Går ud fra du ener denne "subscribeform"

Fra : Ivan

Dato : 20-10-05 22:50

> Start med at tjekke det mest oplagte - hvad hedder dit felt i
> formularen (giv evt. et link til din formularside). Hvis det skal
> virke, skal du have noget a la:
>
> <input type="text" name="name" size="30">

Jeg har

??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-05 22:01

Ivan skrev:

> Jeg har

- og det er formentlig derfor siden fejler.

Prøv at bruge Request.Form("Navn") i stedet for
Request.Form("name")
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan

Dato : 22-10-05 12:52

> - og det er formentlig derfor siden fejler.
>
> Prøv at bruge Request.Form("Navn") i stedet for
> Request.Form("name")

Altså sådan?:

Fra : Ivan

Dato : 22-10-05 13:04

> Altså sådan?:

Det kan ikke være sådan. Nu smider den ikke længere noget i
databasen.......

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-05 13:07

Ivan skrev:

> Altså sådan?:

Nej. Du skal skelne mellem parameternavn og parameterværdi. Input-
elementet har en parameter der hedder "name". Den parameter angiver
hvad form-elementet kaldes når der submittes - og den kan ikke
ændres. *Værdien* af name-parameteren er til gengæld dit eget valg
- du kan kalde den "Navn", "Fornavn", "Fuldnavn", "XXX", "Mail"
etc. - helt frit.

Når man skal bruge en værdi fra en form, hentes den via det navn
man har angivet som *værdi* - dvs. <input type="text" name="foo">
hentes med Request.Form("foo") og <input type="text" name="bar">
hentes med Request.Form("bar").
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan

Dato : 22-10-05 20:18

> [...]
> man har angivet som *værdi* - dvs. <input type="text" name="foo">
> hentes med Request.Form("foo") og <input type="text" name="bar">

Aaah.......så sev den ind!

Requestformen kaldte "name" og ikke "navn", som jeg jo har omdøbt den til.
Klart.

Nu virker den......takker mange gange.