Canon CD-Labelprint?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 18-10-05 21:18

Ved ikke lige hvor man kan stille sådanne spørgsmål, så jeg prøver her da
der har været flere spørgsmål om printeren.

Jeg har en pixima 5000, og leder efter nyeste version af Canon
CD-labelprint.
Nogen der ved hvor det kan downloades?

Mvh Sid

Fra : Skovtrolden

Dato : 18-10-05 21:49

Hej
har en 4000
hvorfor ny software
den fungere da 110%?

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-10-05 01:35

"Skovtrolden" <skovtrolden@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> har en 4000
> hvorfor ny software
> den fungere da 110%?

110%? Hvor mange procenter skal det op på, for også at kunne printe til
kant? Skodsoftware.

Flemming Nielsen

Fra : Klaus H

Dato : 19-10-05 07:46

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Skovtrolden" <skovtrolden@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
>
> 110%? Hvor mange procenter skal det op på, for også at kunne printe til
> kant? Skodsoftware.
>
> Flemming Nielsen
Har du lavet din egen skabelon, hvor du har defineret yder- og inder
diameter? De kan, tilsyneladende, sættes større og mindre end de
fabriksdefinerede mål. Spørgsmålet har været oppe en del gange.

Klaus H

Fra : Max

Dato : 19-10-05 12:48

Hej Flemming

RTFM.

Mvh Max

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-10-05 17:48

> Hej Flemming

> RTFM.
>
> Mvh Max

Hvad betyder RTFM?

Flemming Nielsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-05 17:50

Flemming Nielsen skrev:

>Hvad betyder RTFM?

Read The Fucking Manual

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-10-05 18:09

> Read The Fucking Manual
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

Har læst TFM, og max ydermål i Canons program er 118mm.

Tak Ivan, og til dig Max FYS (Fuck Your Self)

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Max

Dato : 19-10-05 18:25

Hej Flemming

> Tak Ivan, og til dig Max FYS (Fuck Your Self)

Det kniber lidt med det, og det har såmændt heller
ingen interesse.

Men jeg kan godt se din pointe, jeg har bare altid taget de
118 mm. som til kant da de medier jeg har ikke har mulighed
for tryk den sidste mm.

Sorry for fejlinfo.

Mvh Max

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-10-05 00:37

> [...]
>
> Men jeg kan godt se din pointe, jeg har bare altid taget de
> 118 mm. som til kant da de medier jeg har ikke har mulighed

Alt forladt.

Til dem det måtte have interesse, er opskriften at printe til kant med Nero
Cover Designer her:

Create the new template:

1) In Nero Cover Designer goto File -> Paper Stocks

2) In the list select 'User-defined Stocks' and press the 'Add Stock' button

3) Give the new stock a nice name, eg. "CD-Tray PIXMA 4000"

4) Set width = 131.0mm, height = 238.7mm (got these from Printer Preferences
dialog)

5) Press the 'Add Item' button and select 'Label'

6) Set outer radius = 59.0mm, inner radius = 22.0mm (or 11.0mm for a small
hole in the middle)

7) Set position X = 6.5mm, Y = 87.0mm

Print onto disc:

1) In Nero Cover Designer goto File -> New and select any disc template
(this is not the one created above)

2) Select the tab "Disk 1"

3) Choose your freshly created paper format from the drop-down box on top

4) Now paint your cover...

5) Goto File -> Print

6) On tab 'Elements' unselect the things you don't want

7) On tab 'General' press the 'Setup' button, and choose PIXMA 4000

'Properties'

8) On tab 'Main', set Media type to "Printable disc (recommended)" (this
will also select "Disc tray" as paper source)

9) On tab 'Page Setup', set Page size to "CD-R tray B"

10) OK, OK, OK

Til Verbatim som jeg bruger, skal ydre og indre mål sættes henholdsvis lidt
op/ned.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-10-05 17:48

"Klaus H" <nyheder@6705e.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> diameter? De kan, tilsyneladende, sættes større og mindre end de
> fabriksdefinerede mål. Spørgsmålet har været oppe en del gange.

Yepper, den kan kun gå til 118mm i yderkredsen. Jeg bruger selv Nero Cover
Designer, hvor man kan definere de "rigtige" mål.

Flemming Nielsen