Omskriv til XHTML 1.0 !
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-05 19:46

Hej!
Jeg er ved at omskrive alle mine sider fra HTML 4.01 til XHTML
1.0.
Jeg er stødt på en validerings fejl jeg ikke forstår. Den ser
sådan ud:

Line 92 column 31: an attribute value specification must be an
attribute value literal unless SHORTTAG YES is specified.

Hvad er fejlen ? Håber I kan se den!

Mvh p0ulsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-10-05 19:55

On Tue, 18 Oct 2005 18:45:39 +0000, Jesper Poulsen wrote:

> Hvad er fejlen ? Håber I kan se den!
Fejlen er, at atributters værdier skal omkranses af citationstegn, så
class="gray1".

Ud over dette findes elementet <b> ikke i XHTML 1.0 DTD.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-05 20:22

Michael Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Fejlen er, at atributters værdier skal omkranses af citationstegn, så
> class="gray1".

Ja, tænkte det nok:) Men det hjalp heller ikke da jeg selv opdagede det.
Hvis jeg gør det kan man slet ikke åbne siden. Det står inde i en <?php
Men hvordan kan det rettes når det står i sådan en ? Håber I kan hjælpe!

> Ud over dette findes elementet <b> ikke i XHTML 1.0 DTD.

Okay, tak. Så blev jeg så meget klogere :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-10-05 20:47

On Tue, 18 Oct 2005 19:21:31 +0000, Jesper Poulsen wrote:

> Hvis jeg gør det kan man slet ikke åbne siden. Det står inde i en <?php
Mon ikke det skulle være: <?php echo '<span class="gray1">hejsa</span>'; ?>

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-10-05 20:57

Michael Rasmussen wrote:

> Mon ikke det skulle være: <?php echo '<span class="gray1">hejsa</span>'; ?>

Eller <?php echo "<span class=\"gray1\">hejsa</span>";?>

--
Benny Nissen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-05 09:10

>?>

Nej, det virkede ikke.

> Eller <?php echo "<span class=\"gray1\">hejsa</span>";?>

Jo, bare uden echo. Der skulle stå <?php <span class=\"gray1\">hejsa</span> ?>
Der skulle ikke stå echo m.m. da det ikke var det eneste der stod i <?php ?>
:)

Men tak! Nu validere den..

Mvh p0ulsen
http://p0ulsen.frac.dk

Fra : Geert Lund

Dato : 18-10-05 20:26

Jesper Poulsen wrote:

> Hvad er fejlen ? Håber I kan se den!

Ud over hvad Michael har svaret - bør nok tilføjes - at du bedes benytte
relevante grupper til dine spørgsmål. XHTML (eller HTML - eller
javascript osv.) er som udgangspunkt ikke dækket af denne gruppe og du
bedes derfor nøjes med at stille dine PHP spørgsmål her!

Geert Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-05 21:15

> [...]
> javascript osv.) er som udgangspunkt ikke dækket af denne gruppe og du
> bedes derfor nøjes med at stille dine PHP spørgsmål her!

Ja, okaj. Undskyld :) Men nu var der ikke en gruppe som hed XHTML, så var
lidt i tvivl, men nu jeg tænker over det, hælder den nok til HTML. Undskyld
igen.

Mvh p0ulsen
http://p0ulsen.frac.dk