Pc til ca 3000,- - Er Dell Dimension 3000 ~
Fra : jakob

Dato : 18-10-05 15:11

Hejsa!
Min far skal have en ny computer og overvejer en Dell Dimension 3000 da
den ikke må koste ret meget. Der er ikke specielle krav til konfig og
performance bortset fra at den skal have DVD-brænder og trådløst
netkort. Er der nogen der kan give Dimension 3000 et par ord med på
vejen, da jeg ikke selv har det store kendskab til Dells Dimension
serie. Kan se at trådløst netkort skal tilvælges. Det koster ca 650 kr.
og der står "USB adapter". Vil det sige at der ikke er tale om et kort
man sætter i PCI-slottet men derimod en ekstern boks man tilslutter USB?
Er det bedre end en "intern" løsning? Og er 650 en fair pris? Jeg synes
umiddelbart selv at det lyder af meget men hvad ved jeg - jeg har "kun"
en laptop Og hvad med RAM slots, - er der plads til at udvide?

Han har i forvejen alle eksterne enheder såsom skærm, tastatur m.v.

Hvad ville i evt selv vælge hvis budgettet skulle ligge omkring 3000 kr?

--
Jakob

Fra : Frank Andersen

Dato : 18-10-05 16:32

On Tue, 18 Oct 2005 16:11:06 +0200, jakob wrote:

> [...]
>
> Han har i forvejen alle eksterne enheder såsom skærm, tastatur m.v.
>
> Hvad ville i evt selv vælge hvis budgettet skulle ligge omkring 3000 kr?

Jegt vil sige den maskine er et udmærket valg. Et trådløst netkort med
USB-interface kan fås meget billigere i løs salg. Se på edbpriser.
Man skal passe lidt på, hvordan man kommer ind på Dell's computere.
Den Dimension 3000 kan være 800 kr dyrere, hvis man vælger at følge linket
"Set på TV" (samme konfiguration). Det er lidt svært at finde ud af, hvad
der gemmer sig bag modellerne. Jeg har lige bestilt en Dimension 1100 med
samme konfiguration som Dimension 3000 (dog 2,8 GHz Celeron i stedet for
2,66 GHz Celeron i 3000'eren) og den er lidt billigere end 3000'eren. Hvad
der ellers er forskel på de to modeller er uvist.

/Frank Andersen
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'