Nemkonto Virksomhed
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-10-05 14:48

Hej,

Nu er der så Nemkonto'en. Et glimrende koncept, men hvis jeg har forstået
det korrekt så skal jeg betale for at få en digital signatur til 3200kr (!!)
se: http://kortlink.dk/24r8 (der er eneste indgang til at ændre min
nemkonto?!) når _jeg_ er en "virksomhed". Nu er problemet bare at jeg er
momsreg. for at kunne trække diverse ting fra i mit enmandsselskab, der vel
egentlig er en joke som virksomhed da der måske løber 55000 kr max ind om
året....

Hvad gør I andre?

Hilsen
Steffen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 18-10-05 15:52

Steffen Sørensen wrote:
> (der er eneste indgang til at ændre min nemkonto?!)

Nej, din bank kan også ændre konto-nummeret for dig.

--
/Lars

Forum for DVD+HDD optagere:
www.recordere.dk

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-10-05 16:46

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Nej, din bank kan også ændre konto-nummeret for dig.
>
> --
> /Lars
>
> Forum for DVD+HDD optagere:
> www.recordere.dk

Lækkert :)
Tak

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : BT

Dato : 18-10-05 15:55

"Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel egentlig er en joke som virksomhed da der måske løber 55000 kr max ind

Jeg mener nu at det er gratiis så længe der er under 10 brugere

/Brian

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-10-05 16:46

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener nu at det er gratiis så længe der er under 10 brugere

Evt. link?

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-10-05 17:24

Steffen Sørensen wrote:

> Evt. link?

Du har næsten været der - du skal bare vælge "medarbejder-certifikat" i
stedet for virksomhedscertifikat.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-10-05 18:29

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Du har næsten været der - du skal bare vælge "medarbejder-certifikat" i
> stedet for virksomhedscertifikat.

Okay, den var ikke nemt at spotte :)
Jeg siger mange tak.

> M.v.h.
>
> Jonathan

Steffen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 19-10-05 12:08

Steffen Sørensen wrote:
> [...]
> fra i mit enmandsselskab, der vel egentlig er en joke som virksomhed
> da der måske løber 55000 kr max ind om året....

Jeg vælger at lade være m.h.t. erhvervskonto. Jeg ved ikke, om det
overhovedet er en fordel, når man også har konto for indbetalingskort.

Det er vist kun selve bestillingen via internet, der kræver digital
signatur. Fik i øvrigt brev om det fra banken med min privatkonto, hvor de
umiddelbart havde konverteret den til nem-konto (hvis jeg ikke lader høre
fra mig).

Jeg har intet hørt (set eller læst) om det for min erhvervskonto i en anden
bank, hvor jeg er konverteret til net-bank efter oprettelsen af den
mulighed, hvor jeg tidligere gennem mange år kørte DBTS (Danske Bank Tele
Service), der stammer helt tilbage fra før internet.

Jeg er i øvrigt for nærverende slet ikke interesseret i en digital signatur.
Karsten H. Jensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-10-05 13:03

"Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> wrote in message

> Hvad gør I andre?

Jeg kontaktede banken og bad dem om at ordne det, da kontoen valgt af
"nembank" var den forkerte. En digital signatur har jeg endnu ikke haft
behov for.

hilsen
Uffe

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 19-10-05 22:12

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg kontaktede banken og bad dem om at ordne det, da kontoen valgt af
> "nembank" var den forkerte. En digital signatur har jeg endnu ikke

I mit tilfælde havde de ramt rigtigt. Der er også kun én konto i den bank.
Erhverskonti tager de sikkert ikke.
Karsten H. Jensen