Kradsebræt fra Maxi Zoo
Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 17-10-05 18:14

Jeg har investeret i tilbuddet på et Tigers Pet kradsebræt fra Maxi Zoo til
kr. 299,- og det er jo billigt.
Men! Jeg kan simpelt hen ikke få samlet toppen!
Mon der er andre her, som også har investeret i brættet og kan fortælle mig,
hvordan det skal samles til sidst?

I den øverste "kradsestolpe" som er den eneste på 38 cm, er der kun gevind i
den ene ende og tre møtrikker og en spændeskive. - Kan nogen hjælpe mig?

/Dorthe

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 17-10-05 18:58

> [...]
> Men! Jeg kan simpelt hen ikke få samlet toppen!
> Mon der er andre her, som også har investeret i brættet og kan fortælle

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med en samlevejledning, men jeg har
selv haft kig på dette kradsebræt og jeg undrer mig lidt over den højde
der er opgivet i reklameavisen ..... er den virkelig 265 cm høj eller er
det en max. højde ? Hvis det er så højt, uden mulighed for justering så
er det da for højt til moderne boliger :-/

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 17-10-05 19:03

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote in message
> [...]
> det en max. højde ? Hvis det er så højt, uden mulighed for justering så
> er det da for højt til moderne boliger :-/

Hejsa

En skam, du ikke kan hjælpe
Det er justerbart op til 265 cm

/Dorthe

Fra : CC

Dato : 17-10-05 20:50

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i den ene ende og tre møtrikker og en spændeskive. - Kan nogen hjælpe mig?

Ved ikke om det hjælper dig, men jeg kan fortælle hvordan det er på vores.
Sidste kradsestolpe inden loftet skrues fast på øverste liggeplade og
stolpen nedenunder med gevindstang. Så skulle der gerne være en
relativ lang gevindstang, som skal skrues ind i den øverste stolpe (op mod
loftet) - på vores var der så en lille pelsklædt top i træ, som netop
skulle skrues på toppen af gevindstangen med en møtrik på hver side til at
spænde toppen i træ fast med. Når toppen i træ er skruet fast, kan
den bruges til at skrue gevindstangen op, så der kommer spænd imellem loft
og kattetræ. Toppen anvendes til at beskytte loftet mod for vold-
somme mærker.

(det er altså ikke helt let at beskrive )

hilsen
Claus

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 17-10-05 20:58

> [...]
> og kattetræ. Toppen anvendes til at beskytte loftet mod for vold-
> somme mærker.
>
> (det er altså ikke helt let at beskrive )

Nej, det ved jeg
Men forstår hvad du mener, og er enig...men der hvor den lange gevindstang
skal skrues i (På den sidste stolpe) ER der ingen gevind??? Der er bare et
hul ned i stolpen?

/Dorthe

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-10-05 21:21

> [...]
> skal skrues i (På den sidste stolpe) ER der ingen gevind??? Der er bare et

Tror det tager fat, hvis du drejer den lange gevindstang derned

Fra : OLund

Dato : 17-10-05 22:54

> ...men der hvor den lange gevindstang skal skrues i
> ER der ingen gevind??? Der er bare et hul ned i stolpen?

Hej Dorthe.
Det er her spændskiven og den sidste møtrik kommer ind i billedet. Skru
møtriken et passende stykke op ad gevindstangen, sæt skiven på også, og
put enden af gevindstangen ned i hullet. Når du nu skruer møtriken
nedad, vil den lille plade blive presset op mod loftet, og så står
stativet stabilt.

På det øverste element skulle der gerne sidde et forskydeligt rør, der
skubbes op og skjuler den grimme gevindstang.

Vh Ole

Fra : Lars \(ArthurDent\)

Dato : 18-10-05 18:34

"OLund" <lundborg@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> På det øverste element skulle der gerne sidde et forskydeligt rør, der
> skubbes op og skjuler den grimme gevindstang.

Hej Ole

Stoooort knus til dig fra mig og mine to nye mislinger, Merlin og...? for
at løse vores problem!
Tænk, at det næsten skal være en videnskab at samle et kradsebræt

/Dorthe

Fra : Tournesol

Dato : 18-10-05 08:12

Hejsa

> [...]
> skal skrues i (På den sidste stolpe) ER der ingen gevind??? Der er bare et

På mit træ er der også en lang gevindstang og i det øverste hul ingen gevind
på gevindstangen skal side en bol og en spænde skrive ned mod træet og i
toppen en "plade" som skal stemme mod loftet du skal så spænde på bolten til
det står fast mod loftet, håber du forstå min forklaring

knus Henriette.