Dårlig ydelse - mangel på strøm
Fra : KB

Dato : 17-10-05 17:51

Hej NG

Jeg er i tvivl om hvorvidt min computer får den mægnde strøm den skal have.
Det hakker simpelthen i Battlefield 2 når der er rigtig gang i den og der
skal beregnes meget.

Mit systeme er
P4 3,0 GHz
Asus P4C800E-Deluxe
2x512 MB DDR400
Aopen Geforce 6800GT 256 MB GDDR3
80 GB Western Digital 8MB cache
Dette er proppet i et kabinet med Antec strømforsyning 380W som har følgende
stående på sig:
+5V: 35A
+12V: 18A
+3,3V: 28A

Skal jeg op i en større strømforsyning, fx 500W?

Med venlig hilsen
Kenneth
Odense

Fra : Villy Jensen

Dato : 17-10-05 19:07

> [...]
> +12V: 18A
> +3,3V: 28A

> Skal jeg op i en større strømforsyning, fx 500W?
Nej; hvis du har for lille strømforsyning vil systemet blive ustabilt, det
vil ikke arbejde langsommere.

Jeg mener at du skal have mere RAM for at få BF2 til at glide:
Jeg har oplevet at 768 MB er for lidt samt at 1280 MB er acceptabelt.

Så vidt jeg kan se, så har bundkortet 4 RAM-sokler, så jeg vil anbefale at
du monterer yderligere 2x512 MB DDR400

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : KB

Dato : 17-10-05 20:52

Hej

Kan jeg fortsat køre rammene i dual?

Betyder det egentlig noget at rammene køre i dual, eller er det
"pebernødder"?

Mvh
Kenneth

Fra : Esben

Dato : 18-10-05 17:47

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan jeg fortsat køre rammene i dual?

Muligvis - jeg startede selv med 2x256 (Kingston HyperX pc3500) og satte
2x512MB (Kingston Value pc3200) ekstra i et Asus P4P800. Det kørte fint 98%
af tiden, men i enkelte 3D-spil frøs maskinen konsekvent. Jeg har endnu ikke
konstateret om problemet forsvinder, hvis jeg vælger at køre med samme
RAM-blokke i single channel i stedet, da jeg foreløbig har valgt at nøjes
med de 2x512. For at være sikker på at kunne køre dual channel med 4 blokke,
bør du bruge de RAM-typer som anbefales i manualen til bundkortet.

> Betyder det egentlig noget at rammene køre i dual, eller er det
> "pebernødder"?

0-10% ydelse, afhængigt af hvad man laver, skal man nok regne med.

--
Esben